Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vinnarbyråns W5

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vinnarbyråns W5

Jag har börjat testa lite med W5 och undrar om det är någon annan som kör den. Jag kan nämligen inte få simuleringen att funka. Blir helt konstigt.

Funkar Long-sidan?

Comment

Körde Long delen och det verkar funka som det ska.

Comment

Ok får testa Shrt-delen närmare när jag hinner. Det ska ändå göras om en del för att gå över till ETP Link som koppling för minis.

Comment

Tjena!
          jag har precis kommit igång med w5:an.
          är på G att börja simulera har du några tipps på aktier som gått bra?

Comment

Fick inte simuleringen att funka när shortdelen var inkopplad. Berätta gärna hur det gick. Börja med OMXs30 aktierna.

Comment

Ladda ner W5 igen och prova nu, hittade en bugg i sell-scriptet. Vi ska ju slopa slavmodellerna inom kort till förmån för att köra ETP Link över hela linjen, så får vi färre modeller att hålla reda på, och inte minst blir det samma procedur för samtliga strategier.

Comment

Jag använder inte slavmodellerna i kopplingen till det skarpa kontot, utan kör på ETP-link direkt.

Comment

Jo men felet berodde på en förberedelse för ETP, men låg i sellscriptet som handlar aktier. Funkar fint att simulera nu när jag provar.

Comment

Kan man använda ETP-link för W5 i skarpt läge. Jag kopplar på mastermodellerna och sätter ETP-trigger bara. Plus, ETP-link modellerna i andra änden?

Comment

Japp, går fint!

Comment

Tycker verkligen att det är praktiskt med ETP-link. Ska prova simulera ikväll lite. Vore nice att komma vidare med W5.

Comment

Behöver man koppla om efter man uppdaterat skripten i modellen?

Comment

Nej, ändringen ligger i triggerscriptet så det behövs inte eftersom det är en ändring i redan anslutet script.

Comment

Testade igår och nu funkar det alldeles utmärkt.

Comment

Working...
                              X