När börsen stängde. Betyder det att vi själva måste justera detta manuellt?!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Coda avslutade aldrig handeln i torsdags kl 13!
Collapse
X
-
Är inte sista handelsdagen i veckan en fredag stängs inte positionen så länge inget annat villkor triggar. Det är så strategin är simulerad. Vill man ändå stänga sista handelsdagen kan man göra det manuellt eller bygga ett specialscript med inlagda datum.
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggÄr inte sista handelsdagen i veckan en fredag stängs inte positionen så länge inget annat villkor triggar. Det är så strategin är simulerad. Vill man ändå stänga sista handelsdagen kan man göra det manuellt eller bygga ett specialscript med inlagda datum.
Idag måndag har den dock inte sålt. Innebär det att en ny köpsignal har löst av förra veckans, eller kan det lika gärna betyda att det inte finns någon signal alls just nu? I så fall känns det ju lite buggigt, den ska ju inte handla om den varken uppfattar tendens till uppgång eller nedgång.
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggExit av en lång position kan tas om det är fredag, 3-dagar högsta i bear-läge eller stop-loss.
För just nu har jag ju absolut ingen aning om ifall den här nya veckan annars hade utlöst någon ny köpsignal, och när ingen signal är på plats ska den ju egentligen inte handla alls.Last edited by Djeydjey; 2017-01-09, 20:36.
Comment
-
Vi hittade tre exitvillkor som gav bra edge, det är ju mycket möjligt att det finns fler men det är överkurs i nuläget. Fredags-exit ger bra resultat historiskt, det är inte testat om exit på torsdag ifall det är en halvdag ger något extra till strategin, men det fina är ju att man kan simulera det. Ska testa det för att se, men det är ganska få dagar totalt så underlaget blir relativt begränsat rent statistiskt.
Jag simulerade från torsdag till nu och då blir det Long idag.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggSådär, snabbtestat exit även på torsdag om det är halvdag. Det blir ca 19% lägre avkastning på en körning från 2007 till nu.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggTotala vinsten sedan 2007 blev 19% lägre om man tillåter att Coda stänger position på torsdagar om det är en halvdag, jämfört med som den är nu.
Comment
-
Den gick long här också men bara med 50 % av det skarpa kapitalet. Vad kan det bero på? Jag satte testkontots storlek till 100 000 kr (vilket är samma summa som det skarpa), har det någon betydelse? Häv tre har jag för kännedom, om det spelar någon roll...
Fick för övrigt slänga mig på telefonen och godkänna handel med hävstångsprodukter och hann ett par sekunder innan marknaden stängde. Blev nämligen bombad mad larm i appen och kom ihåg förra gången det hände att du berättade att man måste godkänna handeln på Nordnets hemsida. Jag säger som Manuel i Fawlty Toxers: "Eventually...but I´m learning..."Last edited by Peppepeppe; 2017-02-27, 17:58.
Comment
Comment