Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gearing kontra insatsstorlek

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gearing kontra insatsstorlek

Nu labbas det ju på forumet med olika strategier som analyserar index/aktier och köper ETP:er med olika gearing. Teoretiskt motsvaras ju en dubbling av insatsen med gearingx1 en handel med samma insats och gearingx2. Men i verkligheten kan ju Market Maker ändra spreaden vid kraftiga rörelser. Så det vore kul att få redovisat skarpa resultat med olika gearing och/eller olika emittenter för samma strategi.

mvh
    Bertil

Personligen så gillar jag att ha en så liten insats som möjligt och samtidigt ligga långt ifrån knockout så att det ska väldigt mycket till innan den nås. Mellanmjölk helt enkelt ;-) Beroende på portföljstorlek så har jag valt olika hävstång, och handlar allt med minifuturer, vissa Mini b från Commerzbank och vissa från BNP. Du kör la terminen rätt av va?

Comment

Det är ju enkelt gjort att plotta ut spreaden som en graf och se hur ofta och mycket den ändras.

Comment

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
        Personligen så gillar jag att ha en så liten insats som möjligt och samtidigt ligga långt ifrån knockout så att det ska väldigt mycket till innan den nås. Mellanmjölk helt enkelt ;-) Beroende på portföljstorlek så har jag valt olika hävstång, och handlar allt med minifuturer, vissa Mini b från Commerzbank och vissa från BNP. Du kör la terminen rätt av va?
        Jomenvisst, jag kör bara terminen och den har ju ca 13 ggr i häv så därför handlar jag efter lite andra principer. Tidigare var ju spreaden så stor på minis och Bull&Bear så då var det mycket bättre att direkt handla terminen. Det gäller ju inte längre men jag har fastnat för terminen av lång vana.
        Med vänlig hälsning
        Bertil

Comment

Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
          Jomenvisst, jag kör bara terminen och den har ju ca 13 ggr i häv så därför handlar jag efter lite andra principer. Tidigare var ju spreaden så stor på minis och Bull&Bear så då var det mycket bättre att direkt handla terminen. Det gäller ju inte längre men jag har fastnat för terminen av lång vana.
          Med vänlig hälsning
          Bertil
          Så kan det vara, inte lätt att lära en gammal hund att sitta ;-) Jag tycker att spreaden inte är så värst stor på de minis jag handlar, visst den finns där men med hjälp av Supermarket så är det väldigt fördelaktigt tycker jag.

Comment

Working...
          X