Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DAX Bandit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Det blir lite förvirrande. Egentligen finns det två sätt att beräkna målantal i scripten för minifuture. Antingen med ETP-link eller direkt i slavmodellen. Båda metoderna har sina fördelar och nackdelar. Vill man beräkna direkt i slavmodellen behövs följande.

Testkontot som kör mastermodellen måste spara signalen i en cell(det kan göras som % av depåns värde eller efter signalstaus, tex 1,0,-1)

I slavmodellen:
    A. Parameter som sätter önska hävstång
    B. Önskad insats, tex efter standardmodellen
    C. Beräkning som håller koll på målantal utifrån vald hävstång, hävstång på instrument och eventuellt paritet

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
      Skrev fel, skall vara "1" och inte "0".

Bara det att jag är dåligt insatt i både minisar och ETP-link och för att få igång Banditen så tänkte jag göra så enkelt som möjligt, även om det kanske inte är optimalt.
      Om du vill investera ett skarpt belopp (som jag tror du tänker dig) så kan du sätta fiktiva kontot till vad du vill.

Antar också att du tänker handla Bull/Bear certifikat.

Då ska du antingen ange ett belopp i standardmodell som finns i instrumentets indata fält (se bild) eller en procent typ -95. Då kommer etp-link att köpa för ett belopp istället för att kopiera antalet på det fiktiva kontot.

Att göra som ovan funkar bra också, även om jag gillar och många gillar att köra "Raptorupplägget"

Det som kan vara farligt är att investera ett belopp i minisar. För man kan få alldeles för hög exponering (hävstången blir sjukt viktig då). Om man replikerar antalet (sätter standardinsats till 0) så blir det fel också.
      Attached Files

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
        Om du vill investera ett skarpt belopp (som jag tror du tänker dig) så kan du sätta fiktiva kontot till vad du vill.

Antar också att du tänker handla Bull/Bear certifikat.

Då ska du antingen ange ett belopp i standardmodell som finns i instrumentets indata fält (se bild) eller en procent typ -95. Då kommer etp-link att köpa för ett belopp istället för att kopiera antalet på det fiktiva kontot.

Att göra som ovan funkar bra också, även om jag gillar och många gillar att köra "Raptorupplägget"

Det som kan vara farligt är att investera ett belopp i minisar. För man kan få alldeles för hög exponering (hävstången blir sjukt viktig då). Om man replikerar antalet (sätter standardinsats till 0) så blir det fel också.
        Jag förstår. Farligt med belopp i minis. Men inte i cert. Då kör jag enligt mitt sätt med certifikat o -95 i insats rutan. Och ändrar häv från 10 till 1 långt uppe i scriptet. Och summan på fiktiva kan jag sätta till vad som helst.

Jag klickar på "index övriga" i "Underhåll kursdatabaser". Hur många dagar?
        Last edited by Peppepeppe; 2017-04-01, 14:54.

Comment

Jag förstår. Farligt med belopp i minis. Men inte i cert. Då kör jag enligt mitt sätt med certifikat o -95 i insats rutan. Och ändrar häv från 10 till 1 långt uppe i scriptet. Och summan på fiktiva kan jag sätta till vad som helst.

Jag klickar på "index övriga" i "Underhåll kursdatabaser". Hur många dagar?
          Tanka ner 500 dagar av dax (de andra kan du bocka ur).

Tänk bara på att kontot räcker till 1 dax

Comment

• Vad menar du med Tänk bara på att kontot räcker till en dag? När jag köper cert behöver jag väl inte bekymra mig över det? Väl? O tack för all hjälp!

Comment

• Ordern i certet triggas ju av modellen DAX Bandit via ETP-link. Om det är 1000 euro på det fiktiva kontot så räcker inte pengarna till en 1 index och då blir det ingen order. Sätt det fiktiva kontot till 100.000

(det går inte koppla bandit på ett cert eller ETP direkt)

Comment

• Aha då förstår jag. Skall jag göra.

Comment

• När jag skall ladda hem Xetra-Dax (30) så ser jag att där ligger ju inget index utan bara en mängd bull och bear etc. Är det inte där jag laddar ned dax?

Comment

• Ligger under index övriga. Heter B-IDX-DAXI

Comment

• Nu har jag laddat ned och donat och gjort det du skrev i mailet och i övrigt hållit mig ganska mycket till installationen av Fusion. Tror det blev rätt men är inte säker. Du kan/vill inte kolla via fjärren såsom Rikard, att jag gjort rätt?

Comment

• Jag har ingen sådan möjlighet. Är användare och kund som du

Bandit konfig, Bandit Long, Bandit Short, ETP trigger ska vara på index och det fiktiva kontot. ETP Minilong köp och ETP minilång sälj ska vara på ska var på det skarpa kontot och kopplade till skarp instrument.

Comment

• Jo, jag förstår att du är kund också men man vet ju aldrig...Ja, kanske det blivit rätt...kanske inte. Jag avvaktar och ser när ni andra får position, om min gör samma. Annars tar jag det därifrån och felsöker. Tack för hjälpen!

Comment

Jo, jag förstår att du är kund också men man vet ju aldrig...Ja, kanske det blivit rätt...kanske inte. Jag avvaktar och ser när ni andra får position, om min gör samma. Annars tar jag det därifrån och felsöker. Tack för hjälpen!
                            Kolla med Rikard

Comment

• Teamviewer går lätt att lösa. Om det inte redan är igång hos dig Peppepeppe så finns det att ladda ned på teamviewer.com och på förstasidan finns det typ "Delta i fjärrstyrningssession", det är Teamviewers Quick Support. Sen kör den som ska fjärrstyra fullversionen. Man måste inte ha licens för Teamviewer om man kör för privat bruk. Ingen aning om det finns begränsningar med gratisvarianten, kör själv Premium-licens genom jobbet.

Edit: Det jag menar är att jag hjälper gärna till om det behövs :-)
                              Last edited by walle; 2017-04-02, 17:10.

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                                Jag har ingen sådan möjlighet. Är användare och kund som du

Bandit konfig, Bandit Long, Bandit Short, ETP trigger ska vara på index och det fiktiva kontot. ETP Minilong köp och ETP minilång sälj ska vara på ska var på det skarpa kontot och kopplade till skarp instrument.
                                Fast ETP trigger kunde man väl lägga som larmscript, eller måste det anslutas på samma sätt som de tre andra?
                                Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                                Alf Johansson, alias
                                Börsapan

Comment

Working...
                                X