Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DAX Bandit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 09:15 ORDER "sl) Bandit Long custom B-IDX-DAXI" kurs 12158.09$

Nästan samma här :-)

Peppepeppe fick dock ingen ingen signal. Hur långt tillbaka behöver Bandit kursdata?

Comment

• Den behöver 250 dagar. Den kan vara lite känslig och då spelar det roll om det är en lucka i datat för någon dag sedan.

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
        Den behöver 250 dagar. Den kan vara lite känslig och då spelar det roll om det är en lucka i datat för någon dag sedan.
        Okeydokey :-) Ska dubbelkolla med Peppepeppe. Är det intradaydata eller bara EOD?

Edit: Jag hjälpte ju honom att koppla på Bandit, och har gjort det exakt som jag kör på min. Skiljer några detaljer bara, men det har med ETP-link att göra.

Comment

• Jag hade en utebliven signal för några veckor sedan. Vet inte men bästa är att tanka ner data med ersätt 250 dagar bakåt för DAX. Det räcker med en omstart så blir datat i insamling konstigt.

Edit: menar med omstart att den startar om själv och det blir ett litet gap i datat
          Last edited by HenrikSyst; 2017-04-18, 15:31.

Comment

• Exit idag på 12010

Blev en ganska stor förlust faktiskt. Ackumulerat resultat sedan i mars är -11,5% på mitt fiktiva konto som har 10 i häv. Var plus före idag.

Comment

• Förlusten idag är den största sedan oktober 2016

Comment

• Då är det bara en radda med vinster kvar nu då :-)
                Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                Alf Johansson, alias
                Börsapan

Comment

• ...vi får se hur det blir. Hittills i år ligger hitrate under genomsnitt.

Comment

• Idag order igen på 12033 kl 10:36

Min NAV/GAV är 12035 ink spread och slip för hela resan
                    Last edited by HenrikSyst; 2017-04-19, 11:43.

Comment

• Samma här :-)

Comment

• Blir onekligen mer spännande att titta på DT-positioner eftersom man vet att man inte har så många timmar på sig att vända dem eller att de kan vända oväntat.

Bara under det här meddelandet har positionen hoppat från minus till plus, till minus igen, till plus
                        Last edited by HenrikSyst; 2017-04-19, 12:47.

Comment

• Exit 15:36 12028.4. Fiktivt resultat blev -4,6 punkter på dax. Skarpt blev ca -2 punkter omräknat.

För att få en jämförelse med OMX multiplicera med 0,13. Så det blir en minus på 0,26 punkter. I princip blev det en scratch och en minus med kostnader. Till skillnad från igår som blev minus med besked.

Imorgon är det sannolikt att den gör en entry igen.

Comment

• Såja och där kom Banditen in också på 12019.26 :-)

Comment

• Samma här

Så fort trenden vänder uppåt och man ligger under BBandet så smäller det till. Hade strul med ETP-erna idag så det blev inget. Blir väl kl 11 istället.

Comment

• Jag gör ett försök att ladda ned rätt data ikväll.
                                Walle, kan jag slå dig en snabb signal ikväll bara för att se att jag gjort rätt?

Comment

Working...
                                X