Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xynergy DayTrader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Xynergy DayTrader

    Här lägger jag upp allt om mitt nya projekt. Har tänkt att fusionera ihop ett antal olika strategier jag har jobbat på men inte riktigt tagit tag i. Predator är den enda som jag har lagt upp på Autotrader.

    Anledningen att jag vill fusionera ihop dem till en är att dra nytta kapacitetsmässigt av tunga beräkningar och prognoser. Alla ska kopplas till samma skarpa ETP och kan med fördel använda ETP-Link autoselect. Kapitalåtgången kan vara låg då högleverage på instrumentet (ej att förväxla med strategins leverage, se nedan) kan utnyttjas och flera strategier kan dela på samma kapital. Både kapitalmässiga och IT-mässiga samordningsfördelar medför att strategin kommer sannolikt att få namnet Synergy.

    Alla substrategier ska vara daytrading

    I dagsläget har jag följande kandidater

    - Predator T8 DayT-version: ca 150 punkter
    - Ranger Boost, ca 200 punkter
    - Ranger DL, 200-400 punkter (ej klar)
    - Jul och halvdagstrading: 100 - 200 punkter (OMX Bandit)

    Sedan har jag några mindre set-uper som kan ge 100-150 punkter.

    Målet är 1000 punkter mellan 2012-2016. Kör man hävstång på det fiktiva kontot och därmed boostar antalet kontrakt per trade så är potentialen mycket stor.

    Allt ska in i högst 4 ordermodeller (Long, Short, Sell,Cover) + 1-2 konfig skript.
    Last edited by HenrikSyst; 2017-03-13, 12:58.

  • #2
    Spännande!
    Jag håller tummarna för att du når målet.

    Heja!

    Comment


    • #3
      Mycket intressant approach med daytrading och flera ordermodeller!

      Comment


      • #4
        Här kommer första delstrategi. En tre tick
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Här den andra delstrategin en pullback
          Attached Files
          Last edited by HenrikSyst; 2017-03-25, 21:34.

          Comment


          • #6
            Här den tredje. Ska nog finslipas lite till. Det är en turning 8
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Håller på som bäst med att smälta ihop dem. Gäller verkligen att hålla tungan rätt i munnen. Börjar med turning 8 strategin för den kräver mest olika saker. Nu gäller det att mata på och inte bli distraherad av annat.

              Varje strategi kommer äga sitt antal och sin exit. Detta innebär att en strategi kan få entry kl 10 och en annan kl 11. Positionen byggs upp och exitas separat. Ibland kan en få Long och en annan short. Nettot av dessa positioner blir faktisk.

              I konfigen ska man kunna sätta på och av strategier samt justera insats för att få rätt avkastningsprofil. Detta betyder också att två användare kommer få olika avkastningsprofiler som är anpassade efter sina preferenser.

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                I konfigen ska man kunna sätta på och av strategier samt justera insats för att få rätt avkastningsprofil. Detta betyder också att två användare kommer få olika avkastningsprofiler som är anpassade efter sina preferenser.
                Om det i framtiden kommer att bli en certifierad Autostockstrategi så måste det ju finnas en defaultprofil som avkastningen redovisas för, alternativt flera standardiserade profiler med respektive redovisad avkastning.

                Med vänlig hälsning
                Bertil

                Comment


                • #9
                  Än så länge ska jag bara få ihop det.

                  Comment


                  • #10
                    Det här låter sjukt, grymt spännande. Håll oss uppdaterade :-)
                    Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                    Alf Johansson, alias
                    Börsapan

                    Comment


                    • #11
                      Snart är själva bottenplattan klar. Henric kan intyga att det är knepigt att hålla koll på multipla strategier i en och samma.

                      Kommer att styra insatsen från hur pengar man vill riska per trade. Tänk då inte 10% utan hur mycket förlorar jag om stoploss löser ut. Tex jag är beredd att förlora 1000 kr och stopploss ligger på 2. Då kan jag satsa 500 ETP-er.

                      Comment


                      • #12
                        Blir som riskmanagement då, som ett exempel:
                        Portföljvärde: 500 000 kr, Riskkapital (RS1): 1% = 5 000kr
                        Aktiekurs: 100 kr, Stop loss: 98 kr (2% (RS1))
                        Max aktier i position: 2 488 st.

                        Det är ju kalas!
                        Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                        Alf Johansson, alias
                        Börsapan

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
                          Blir som riskmanagement då, som ett exempel:
                          Portföljvärde: 500 000 kr, Riskkapital (RS1): 1% = 5 000kr
                          Aktiekurs: 100 kr, Stop loss: 98 kr (2% (RS1))
                          Max aktier i position: 2 488 st.

                          Det är ju kalas!
                          Precis så blir det

                          Comment


                          • #14
                            Håller på att testa halva bottenplattan. Skiljer sig lite från originalstrategin.

                            Comment


                            • #15
                              Ser verkligen fram emot att trejda denna själv.

                              Comment

                              Working...
                              X