Här lägger jag upp allt om mitt nya projekt. Har tänkt att fusionera ihop ett antal olika strategier jag har jobbat på men inte riktigt tagit tag i. Predator är den enda som jag har lagt upp på Autotrader.
Anledningen att jag vill fusionera ihop dem till en är att dra nytta kapacitetsmässigt av tunga beräkningar och prognoser. Alla ska kopplas till samma skarpa ETP och kan med fördel använda ETP-Link autoselect. Kapitalåtgången kan vara låg då högleverage på instrumentet (ej att förväxla med strategins leverage, se nedan) kan utnyttjas och flera strategier kan dela på samma kapital. Både kapitalmässiga och IT-mässiga samordningsfördelar medför att strategin kommer sannolikt att få namnet Synergy.
Alla substrategier ska vara daytrading
I dagsläget har jag följande kandidater
- Predator T8 DayT-version: ca 150 punkter
- Ranger Boost, ca 200 punkter
- Ranger DL, 200-400 punkter (ej klar)
- Jul och halvdagstrading: 100 - 200 punkter (OMX Bandit)
Sedan har jag några mindre set-uper som kan ge 100-150 punkter.
Målet är 1000 punkter mellan 2012-2016. Kör man hävstång på det fiktiva kontot och därmed boostar antalet kontrakt per trade så är potentialen mycket stor.
Allt ska in i högst 4 ordermodeller (Long, Short, Sell,Cover) + 1-2 konfig skript.
Anledningen att jag vill fusionera ihop dem till en är att dra nytta kapacitetsmässigt av tunga beräkningar och prognoser. Alla ska kopplas till samma skarpa ETP och kan med fördel använda ETP-Link autoselect. Kapitalåtgången kan vara låg då högleverage på instrumentet (ej att förväxla med strategins leverage, se nedan) kan utnyttjas och flera strategier kan dela på samma kapital. Både kapitalmässiga och IT-mässiga samordningsfördelar medför att strategin kommer sannolikt att få namnet Synergy.
Alla substrategier ska vara daytrading
I dagsläget har jag följande kandidater
- Predator T8 DayT-version: ca 150 punkter
- Ranger Boost, ca 200 punkter
- Ranger DL, 200-400 punkter (ej klar)
- Jul och halvdagstrading: 100 - 200 punkter (OMX Bandit)
Sedan har jag några mindre set-uper som kan ge 100-150 punkter.
Målet är 1000 punkter mellan 2012-2016. Kör man hävstång på det fiktiva kontot och därmed boostar antalet kontrakt per trade så är potentialen mycket stor.
Allt ska in i högst 4 ordermodeller (Long, Short, Sell,Cover) + 1-2 konfig skript.
Comment