Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny DAX strategi - Blitzkrieg 1.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny DAX strategi - Blitzkrieg 1.0

    Hej,

    Nu är det äntligen "DAX" att gå live med min första egna strategi. Har därför en del funderingar, mest gällande ETP link.

    1. Något specifikt jag bör tänka på när jag kopplar på mina modeller live som är lätt att missa? (T.ex. minnesceller jag inte bör använda i ETP link ID osv.)

    2. Bör jag addera några ytterligare kontrollscript utöver de som finns i ETP link (spread alert & not_enough_money).

    Bifogar även resultatet från min senaste simulering med 1ggr gearing. Strategin är väldigt selektiv med vilka trades den tar, och skalar in likt raptor, fast med färre grids. Tanken är att den ska ha en väldigt hög win-rate utan allt för stora drawdowns, vilket uppnås genom att bara handla när det finns tydlig edge. Tänkte köra den utan gearing i scriptet men ca 4-5ggr gearing i kvoten testkonto mot EK.
    Attached Files

  • #2
    Ser ju lysande ut! Kul!

    ETP Link innehåller allt som behövs faktiskt, man behöver normalt inte lägga till fler saker. Det viktiga är att köra på eget testkonto och eget ETP ID för strategin. När det gäller DAX-minis så är paritet oftast 100 eller 1000 så man får tänka på det när man ställer storleken på testkontot. Om pariteten är 100 som exempel behöver du ha 100 ggr så mycket pengar på testkontot som du vill ha i marknaden.



    PS. Testa gärna vår nya betaversion av Autotrader som innehåller ett lokalt conflationfilter för att få bukt med ETP-feeden från Nasdaq. Användbart om du tänker köra tex Nordnets DAX-minis. Mer info här: http://www.autostock.se/vbulletin/sh...0374#post50374
    Last edited by Rikard Autostock; 2017-10-06, 13:18.

    Comment


    • #3
      Tack Ska bli riktigt skoj att ha något eget i marknaden. Jo funderade precis kring hur DAX minisarna är quotade, gäller att räkna rätt med testkontot helt klart.

      Är ju helt magiskt att ni fixat till så att ETP datan kan visas korrekt. Irriterat mig på det otaliga gånger. Ska definitivt kika på det!

      Comment


      • #4
        Riktigt snyggt! Kul med strategier mot DAX och ännu roligare att ha skrivit det själv. Stort grattis! :-) Skulle vara intressant att se orealiserad DD på den. Håller tummarna att equitykurvan fortsätter lika stabilt i skarpt läge.

        Comment


        • #5
          Tack! Jag gjorde en analys i ett tidigare skede och hade då max orealiserad DD på c:a 10% 1 gång och 2-5% c:a 10 ggr. Dock lagt till stoppar sedan dess så att det inte ska finna stora orealiserade DD som man inte ser i equitykurvan. Per definition så kan den inte vara mer än 10% där jag satt en nödstopp i nuvarande version, även om jag har andra stoppar på plats också.

          Ska göra en ordentlig analys på denna versionen också när jag har tid, men känner mig trygg i att den inte har jättestora orealiserade DD.

          Hoppas också att den ska prestera live, men finns såklart alltid ett visst mått av overfitting i dessa strategier. Bäst att förvänta sig att första affären blir förlust

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Spoofer Visa inlägg
            Tack! Jag gjorde en analys i ett tidigare skede och hade då max orealiserad DD på c:a 10% 1 gång och 2-5% c:a 10 ggr. Dock lagt till stoppar sedan dess så att det inte ska finna stora orealiserade DD som man inte ser i equitykurvan. Per definition så kan den inte vara mer än 10% där jag satt en nödstopp i nuvarande version, även om jag har andra stoppar på plats också.

            Ska göra en ordentlig analys på denna versionen också när jag har tid, men känner mig trygg i att den inte har jättestora orealiserade DD.

            Hoppas också att den ska prestera live, men finns såklart alltid ett visst mått av overfitting i dessa strategier. Bäst att förvänta sig att första affären blir förlust
            Grymt! :-) Ska bli spännande att följa, du får se till att hålla tråden vid liv.

            Hehe, jo, det är bäst att förvänta sig det. Min första affär i min NeoFLX blev en förlust.

            Comment


            • #7
              Absolut, ska försöka uppdatera utvecklingen allt eftersom. Jo kikat på din NeoFLX också faktiskt som inspiration, ser riktigt vass ut! Många duktiga personer här på forumet

              Comment


              • #8
                Gött ere :-)

                Tack så mycket! Jag vet inte hur många gånger jag har simulerat NeoFLX, men nu är den i drift och det känns roligt. Håller helt med att det finns många duktiga här på forumet. Simulera och bolla idéer kommer man långt på ;-)

                Comment


                • #9
                  Första skarpa, Grid 1/5

                  09:09 ORDER "sl) Blitzkrieg LONG B-IDX-DAXI" kurs 12997.66

                  Spännande

                  Comment


                  • #10
                    Najs! Grattis! Riktigt spännande och jag hoppas att cashen rullar in :-)

                    Comment


                    • #11
                      Tack! Yes nu håller vi tummarna

                      Comment


                      • #12
                        16:46 ORDER "sl) Blitzkrieg SELL B-IDX-DAXI" kurs 13128.96

                        Första traden blir en vinst, ej fullinvesterad trade men ändock skönt att kamma hem första

                        Comment


                        • #13
                          Fina fisken :-) Håller tummarna för fortsatt framgång. Grattis till första traden och att den blev en med vinst.

                          Comment


                          • #14
                            Tackar! Yes nu hoppas vi det fortsätter så.

                            Comment


                            • #15
                              Hur har det gått för Blitzkreig? :-)

                              Comment

                              Working...
                              X