Sätter man målhävstång i strategin kommer man närmare. Samtidigt uppdateras återinesteringen bättre.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Portfolio Collector Link
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggSätter man målhävstång i strategin kommer man närmare. Samtidigt uppdateras återinesteringen bättre.
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggVii du ha samma häv på de skarpa borde det bli enkelt att styra ändå.
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggAha ok då är jag med på vad du menar, du vill att hävstången på testkontot och riktiga kontot korrelerar hela tiden enligt hur du vill vara exponerad. Jag kör själv bara med häv=1 i skripten och sätter storleken på testkontot för önskad exponering. Sorry för missuppfattning.
Det jag menade var om Raptor ligger med 100 lång och Fusion med 50 kort, så blir nettopositionen 50 lång, och då ökas inte hävstången. Men om man simulerar med ett konto på säg 100K så ändras inte kontostorleken på något annat sett än strategins utveckling och om man då ändrar manuellt under resans gång så påverkas återinvesteringseffekten enligt vad simuleringen visar. Men jag förstår helt att man inte vill ha för stor eller för liten exponering på det skarpa kontot.
Comment
Comment