Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Portfolio Collector Link

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Sätter man målhävstång i strategin kommer man närmare. Samtidigt uppdateras återinesteringen bättre.

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
      Sätter man målhävstång i strategin kommer man närmare. Samtidigt uppdateras återinesteringen bättre.
      Yes. Blir lite bekymmer för min del eftersom att jag kör 6st olika skarpa konton med olika storlekar på. Då är det lättare för min del att styra exponeringen med hjälp av storleken på testkontot, annars så får jag bygga om alla strategier eller kopiera skripten.

Comment

Vii du ha samma häv på de skarpa borde det bli enkelt att styra ändå.

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
          Vii du ha samma häv på de skarpa borde det bli enkelt att styra ändå.
          Nä jag kör procentuellt sett olika exponering på de olika kontona. Men om jag skulle köra samma, hur hade du löst det då? Med Standardmodell insats?

Comment

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
            Aha ok då är jag med på vad du menar, du vill att hävstången på testkontot och riktiga kontot korrelerar hela tiden enligt hur du vill vara exponerad. Jag kör själv bara med häv=1 i skripten och sätter storleken på testkontot för önskad exponering. Sorry för missuppfattning.

Det jag menade var om Raptor ligger med 100 lång och Fusion med 50 kort, så blir nettopositionen 50 lång, och då ökas inte hävstången. Men om man simulerar med ett konto på säg 100K så ändras inte kontostorleken på något annat sett än strategins utveckling och om man då ändrar manuellt under resans gång så påverkas återinvesteringseffekten enligt vad simuleringen visar. Men jag förstår helt att man inte vill ha för stor eller för liten exponering på det skarpa kontot.
            Japp, det är precis det jag menar. Testkontot borde skruvas upp eller ner med det skarpa kontots avkastning X önskad hävstång. Som jag uppfattar det så ändras bara testkontots storlek med skarpa kontots nominella avkastning. Det gör att "systemets" hävstång minskar när skarpa kontot ökar samtidigt som hävstången ökar när det går dåligt och skarpa kontot minskar i värde.

Comment

Insatsberäkning: Denna fråga har inget med PC Link eller Strategy Link att göra så jag tycker vi släpper denna fråga om hur beräknas i just denna tråd. Jag tycker också frågan är intressant men den kan föras på en annan tråd. Det är mer hur insats beräknas i modellen alt i ETP-Link.

Comment

Helt rätt, sorry. Lätt att det styr iväg in på andra ämnen. Bra med den nya tråden om insats.

Comment

Idag börjar jag migrera alla mina aktiestrategier till en ny VPS där PC Link får organisera allt.

Comment

Jisses det funkar som smort med Portfolio Collector Link.

Super enkelt att köra flera aktiestrategier

Comment

Fick signal på Elux på två fiktiva konto som summerades ihop till en skarp i en Mini. Man kan även få fiktiva positioner summeras ihop till en skarp i aktien. Jag blandar faktiskt.

Comment

Att koppla upp strategi nr 2 (om man har lagt upp alla etp-er när man la upp 1). Tar ca 5-10 min!

Comment

Portfolio Collector Link gör det enklare vid dylika problem som vi haft de senaste dagarna. Jag har ju bara 1 etp-par för varje underliggande aktie trots att jag kör 7 aktiestrategier.

Comment

Finns det någon möjlighet att få ta del av Portfolio Collector Link verkar vara ett grymt script.

Comment

Inom NAS kommer det att komma senare och då ingår det i paketet. Inte omöjligt att det släpps publikt men då till en lite kostnad för de som vill ha det.

Comment

Varfor skrive om en strategi her på forumet hvis ingen får ta del i den? Mange her trenger inte NAS.

Comment

Working...
                                X