Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Portfolio Collector Link

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
    Varfor skrive om en strategi her på forumet hvis ingen får ta del i den? Mange her trenger inte NAS.
    Det är för att dela idéer och tankar, sedan om man inte vill släppa kod så är ju det inget krav. Ibland kan det också vara så att man behöver lite beröm och en klapp på axeln :-)

    Comment


    • #32
      Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
      Varfor skrive om en strategi her på forumet hvis ingen får ta del i den? Mange her trenger inte NAS.
      Jag släpper kod till NAS för det ingår i paketet och till de som släpper saker till mig. Koden till PC Link har ganska hög verkshöjd och jag vill inte ge bort sådant som jag har lagt tid på (mycket tid).

      Dessutom får du köra Ranger helt utan krav på ersättning. Var glad för det

      Comment


      • #33
        Tänkte köra ett betatest på den kod som finns nu. Nuvarande version av Portfolio Collector Link har inte stöd för Autoselect (mindre viktigt då det är lättare att hålla koll på de minis man har med PC Link).

        Har plats för 7 betatestare. Testet pågår december och januari. Behöver veta vilka strategier ni kör. PC Link är framförallt för aktiestrategier. Det är lite waste att köra den på index strategier. Strategy Link gör det jobbet just nu.

        Maila till:
        robotmaker2017@gmail.com

        Inkludera följande i mailet:

        1) Namn
        2) Nick på forum
        3) email (utskrivet i mailet så att det blir enkelt för mig att hålla koll på er)
        4) licensnummer

        5) Kort hur ni tänkte använda PC Link:



        Jag kör ca 8 strategier för aktier mot en uppsättning ETP-er. Riktigt bekvämt. Har kört helt felfritt i 1 månad nu.
        Last edited by HenrikSyst; 2017-12-10, 10:32.

        Comment


        • #34
          Nu startar testet. Blir intressant hur det utfaller

          Comment


          • #35
            Sjukt smidigt verktyg! Lite småpyssel att konfigurera upp allt med ETP-link-ID och PC-Link ID, men det tar man en kväll framför brasan ;-) När väl alla tillgångar har fått sina IDn så blir det sjukligt smidigt koppla på nya strategier, koppla bort strategier, koppla på och av hedge-konto om man vill ha det mm.

            Det är ju bara att glömma alla excel-dokument för att hålla reda på vilka ETPer som går till vilka strategier och vilka IDn osv osv. Med PC-link så har man ett excelark med alla tillgångar man handlar, ett ID för varje tillgång and that's it och det blir en ETP för varje tillgång oavsett antalet strategier.

            Ruskigt bra! :-)

            Comment


            • #36
              Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
              Sjukt smidigt verktyg! Lite småpyssel att konfigurera upp allt med ETP-link-ID och PC-Link ID, men det tar man en kväll framför brasan ;-) När väl alla tillgångar har fått sina IDn så blir det sjukligt smidigt koppla på nya strategier, koppla bort strategier, koppla på och av hedge-konto om man vill ha det mm.

              Det är ju bara att glömma alla excel-dokument för att hålla reda på vilka ETPer som går till vilka strategier och vilka IDn osv osv. Med PC-link så har man ett excelark med alla tillgångar man handlar, ett ID för varje tillgång and that's it och det blir en ETP för varje tillgång oavsett antalet strategier.

              Ruskigt bra! :-)

              Jag kan bara instämma!

              Vilken skillnad det blev med PC Link och flera aktiestrategier jämfört med tidigare. Otroligt tidsbesparande och mycket smidigare och enklare.

              TACK Henrik!

              Comment

              Working...
              X