Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MultiTrader X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • MultiTrader X

    Xynergy Daytrader blev en hyffsad daytrader strategi som kommer nog inte kommer att bli något annat än för husbruk men i arbetet med Xynergy kom jag fram till vad jag egentligen behövde så då tog jag fram ett strategibyggarkit som jag kallar för MultiTrader X.

    Har gjort en motor som kan hantera 100 Long strategier och 100 short strategier där alla har sin egen

    Entry
    takeprofit target
    stoploss
    tid i marknaden
    GAV
    Riskallokering
    specifik entry tid och exit tid
    Specialexit - om man vill ha något annat än profittargets.


    Med verktyget kan man utifrån ett template byta ut lite variabler och lägga till några rader med logik och få fram en strategi. 1 strategi kan lätt bli 2 osv. Man kan ha begränsade kunskaper i programmering och testa det man vill och snabbt ta det live om man vill det. Går att skapa allt från daytrading till swing. För mig har det blivit kortswing för tillfället.

    Just nu kör jag själv 8 long edgar och 4 kort edgar. Målet är betydligt fler. Och alla deledgar kokas ihop till en nettoposition (som i sin tur kombineras med fusion,Raptor osv genom strategy Link)

    Tänkte göra en version där man inte har återinvestering mellan strategier som den som finns nu har.
    Last edited by HenrikSyst; 2017-11-03, 19:37.

  • #2
    ....X står för Xynergy......

    Comment


    • #3
      Låter väldigt intressant!
      Hur hinner du med allt?!?

      Comment


      • #4
        Tror han kör 36-timmarsdygn.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Tror han kör 36-timmarsdygn.
          Är det inte 36 timmar på ett dygn....?

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
            Tror han kör 36-timmarsdygn.
            Minst!!!

            Comment


            • #7
              Henrik, strategibyggarkittet låter ju väldigt intressant. Är det något som kommer finnas tillgängligt för oss andra ��

              Comment


              • #8
                Har inte bestämt mig riktigt. Grejen med detta är att det är kraftfullt men utan kunskap om hur skripten är uppbyggda är det risk för fel. Krävs att man sitter ner tillsammans och går igenom.

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av magnusb3 Visa inlägg
                  Minst!!!
                  I am a lean mean scripting machine

                  Comment


                  • #10
                    Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                    I am a lean mean scripting machine
                    Hehe du kör tal till text och pratar bara NATiska. Effektiv sautan ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Den här kommer jag släppa på något sätt. Håller på att förenkla så den blir lite mer lätthanterlig när man ska bygga strategier. Håll utkik

                      Comment

                      Working...
                      X