Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insatsberäkning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
    Jag är inte säker på vad du egentligen försöker uppnå med olika %-satser som återinvesterar. Återinvestering med 100% är ju standard oavsett hävstång i modellen och testkontots storlek.

Att använda det skarpa kontots storlek som grund för antalsberäkningen kräver en speciallösning som där tex värdet skrivs över i en cell som testkontot använder. Det går inte att göra direkt med ETP-link.
    Gällande % sats tänker jag då på att det bör finnas likvida medel på kontot så att tex Raptor inte slutar att fungera pga för lite pengar i kassan..
    Men det finns kanske något annat sätt att lösa det problemet?

Vidare, Rikard skriver ju att man kan justera testkontot månadsvis men mycket hinner ju hända på en månad, speciellt med Raptor..??

Comment

Ursprungligen postat av torkelab Visa inlägg
      Gällande % sats tänker jag då på att det bör finnas likvida medel på kontot så att tex Raptor inte slutar att fungera pga för lite pengar i kassan..
      Men det finns kanske något annat sätt att lösa det problemet?

Vidare, Rikard skriver ju att man kan justera testkontot månadsvis men mycket hinner ju hända på en månad, speciellt med Raptor..??
      Jag vet inte hur du kör. Oftast gör häven på instrumentet att det finns pengar i kassan även om man är full investerad. Visst finns det sätt att lösa detta. Bara att det blir krångligt med ETP-link. Det skulle gå att ansluta ett skript till det skapakontot som bara läser kontovärde(förutsatt att bara en minif för long och short används). Jag har en ny Link-funktion som ska kunna använda antingen %-allokering eller antal för ett underliggande instrument. För Raptor skulle man kunna sätta allokering 90% av skarpa för att hålla lite krut tort. Den kräver lite mer testing.

Jag upprepar mig som en LP-skiva. Teoretiskt borde det väl bli lite mindre manuella justeringar om hävstången sätts i modellen och testkontot=skarpa kontot.Tar dock ej bort behovet av justeringar.

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
        Jag vet inte hur du kör. Oftast gör häven på instrumentet att det finns pengar i kassan även om man är full investerad. Visst finns det sätt att lösa detta. Bara att det blir krångligt med ETP-link. Det skulle gå att ansluta ett skript till det skapakontot som bara läser kontovärde(förutsatt att bara en minif för long och short används). Jag har en ny Link-funktion som ska kunna använda antingen %-allokering eller antal för ett underliggande instrument. För Raptor skulle man kunna sätta allokering 90% av skarpa för att hålla lite krut tort. Den kräver lite mer testing.

Jag upprepar mig som en LP-skiva. Teoretiskt borde det väl bli lite mindre manuella justeringar om hävstången sätts i modellen och testkontot=skarpa kontot.Tar dock ej bort behovet av justeringar.
        Behövs lite hack ibland så polletten trillar ner..
        Nya Link-funktionen låter intressant, hojta till när du är nöjd med testing

Comment

Autostock har nu två varianter som standard. Jag skulle inte tro att de vill ha en tredje. Om det verkligen skulle hjälpa dig att allokera efter procent så kan du få prova när den är testad. Du får då själv blocka ihop scripten till ordermodeller i Autostock. Kanske även lite lobbying.
          Last edited by Henric; 2017-11-10, 10:46.

Comment

Working...
          X