Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Enkel daytrading strategi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Enkel daytrading strategi

    Jag skulle gärna pröva att simulera följande enkla daytrading strategi:

    OMXS30 terminen indikerar +0,25% eller mer => köp bull X15 med fast SL 1p och flytande TP på 2p, i callen.

    OMXS30 terminen indikerar -0,25% eller mer => köp bear X15 med SL 1p och flytande TP på 2p, i callen.

    Indikerar terminen en öppning mellan +/-0,25% tas ingen position. Strategin testar antagandet att en positiv öppning håller i sig de första minuterna resp en negativ öppning ger en nedgång de första minuterna.

    Programmering är inte min starka sida men kanske det finns nån som vet hur detta kan kodas?

  • #2
    Menar du räknat från öppning? När TP har gjorts ska inget mer göras den dagen?

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av MartinS Visa inlägg
      Jag skulle gärna pröva att simulera följande enkla daytrading strategi:

      OMXS30 terminen indikerar +0,25% eller mer => köp bull X15 med fast SL 1p och flytande TP på 2p, i callen.

      OMXS30 terminen indikerar -0,25% eller mer => köp bear X15 med SL 1p och flytande TP på 2p, i callen.

      Indikerar terminen en öppning mellan +/-0,25% tas ingen position. Strategin testar antagandet att en positiv öppning håller i sig de första minuterna resp en negativ öppning ger en nedgång de första minuterna.

      Programmering är inte min starka sida men kanske det finns nån som vet hur detta kan kodas?
      Hej!
      Du kan ju inte handla i morgoncallen för då har ju inga avslut gjorts. Kl 9.00 så exekveras resultatet av callen då man handlar terminen. Jag har gjort flera olika ordermodeller som försöker att ta rygg på den inledande rörelsen med varierat resulat. Ofta blir det så att rörelsen blir överdriven de första 2-3 minuterna för att sedan vända riktning. Studera hur index eller terminen rör sig med högsta upplösning för 50 dagar och anteckna i kolumner om en stark rörelse efter ett par minuter håller i sig eller vänder riktning.
      mvh
      Bertil

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Menar du räknat från öppning? När TP har gjorts ska inget mer göras den dagen?

        Japp, det var tanken. En trade per dag endast, på 1-2 min i marknaden. Har förstått nu att handel i minis inte funkar första minuten. Jag fick det bekräftat i en fiktiv trade nyligen. Terminen var på +0,3% och jag tog position manuellt i OMX kopplad till mini med häv 20, så snart jag kunde efter öppning. OMX drog iväg 11pkter innan den såldes av ETP paketet med minisen gick bara upp marginellt pga att ingångskursen var så dålig.

        Får pröva nåt annat... :-)

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
          Hej!
          Du kan ju inte handla i morgoncallen för då har ju inga avslut gjorts. Kl 9.00 så exekveras resultatet av callen då man handlar terminen. Jag har gjort flera olika ordermodeller som försöker att ta rygg på den inledande rörelsen med varierat resulat. Ofta blir det så att rörelsen blir överdriven de första 2-3 minuterna för att sedan vända riktning. Studera hur index eller terminen rör sig med högsta upplösning för 50 dagar och anteckna i kolumner om en stark rörelse efter ett par minuter håller i sig eller vänder riktning.
          mvh
          Bertil
          Hej, många har säkert prövat samma sak men jag tyckte just att rörelsen de första 1-3 min är överdriven. Man kunde ju pröva med terminen men då krävs nog rätt stor position för att man skall räkna hem courtaget. Hade man kunnat köra med mini skulle det ju räcka med nån enstaka punkt för att gå med vinst. Får sätta mig med penna och papper en regnig dag...

          Comment


          • #6
            Coutaget roundtrip är ca 0,25 punkter på terminen(index). Handlar man före 9:01 är det nog bara utvärdering på skarpt konto som gäller.

            Med målhäv 20 är insatsen ca 8000kr.

            Comment


            • #7
              Jag har själv simulerat en strategi som handlar tidigt. Annars försvinner edgen.

              Körde lite tester på terminen. För A-terminen är den rapporterade kursen den samma fram till 9:02:30. För L-terminen 9:02:00 (verkar vara ändrat i december). Det går kanske att handla innan, men kan nog bli lotto och konstiga spreadar. Någon som vet hur öppningsförfarande hanteras.

              Edit: Med rapporterade kurser avser kurser från Autostocks server. I verkligheten finns det kurser direkt, men det går ju inte att simulera med tex en spreadcheck.
              Last edited by Henric; 2018-01-15, 17:13.

              Comment

              Working...
              X