Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alpha Shark

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad innebär detta meddelande?
    14:34 ORDER "sl) ETP Link Minishrt buy T SHRT OMX NORDNET 28" kurs 0.00
    14:34 ORDER "xk) ETP Link Spread Alert buyside spärrar order för T SHRT OMX NORDNET 28" kurs 0.00
    14:34 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy T LONG DAX NORDNET 25" kurs 17.12
    14:34 ORDER "xk) ETP Link Spread Alert buyside spärrar order för T LONG DAX NORDNET 25" kurs 17.12
    14:34 GSM larm sänt!

    Comment


    • Kontona fanns inte tillgängliga så ev orderförsök hade inte gått igenom. Om signal finns när allt är online igen görs nya försök.

      Comment


      • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Kontona fanns inte tillgängliga så ev orderförsök hade inte gått igenom. Om signal finns när allt är online igen görs nya försök.
        blev inget köp, så slutsatsen är att pga. Nordnets tekniska fel tappades en affär nyss?

        Hur ofta händer detta?
        Tänker att om detta återupprepas, framförallt vid vinstaffärer så urholkas edgen som finns....

        Känns som att det strulat väldigt mycket med ETP:erna den korta tid (under en månad) som jag varit Live...

        Comment


        • Njae, vi har inte fått någon signal. Fick du afför på testkontot? Det enda som hände var att innehavet ”försvann” och ETP Link försökte korrigera. När allt var online igen syntes innehavet som vanligt.

          Comment


          • Då förstår jag.
            Nej ingen affär, samma felmeddelande som axel123 ovan. :-)

            Comment


            • Min Shark sålde alla possar innan stängning idag!? Kl. 17:19. Känns konstigt!
              Kör senaste betaversionen. { Alpha Shark OMX Long 2.0 180717 }
              Tänkte höra om agerandet är rätt och om det i så att alla andra beta-användare också sitter utan possar nu?
              Om det kan hjälpa i ev. felsökande så fick jag också "massa" köp-/säljförsök igår när det tydligen strulade med feeden.

              Comment


              • Hm, på testkontot alltså? Agerade någon annan robot samtidigt? Var det vinst på positionen?

                Comment


                • Nej, ingen vinst.
                  Både fiktivt och skarpt konto sålde alla possar

                  Comment


                  • Förresten så köpte Coda tillbaka sin short-posse (kl. 17:19). Dock har jag inte den inkopplad i Strategy Link utan det kör löst vid sidan om bara på fiktivt konto (ej skarpt).

                    Comment


                    • Hedge Offset. Har den köpta versionen. Det verkar som om de flesta här har beta versioner. Hur ser jag vilken version jag använder? Hur ställer jag in Hedge Offset? Har precis laddat ned senaste versionen, men förhållandet mellan omx och Dax är fortfarande 100/100. Ska inte det vara justerat i den senaste nedladdade versionen?

                      Comment


                      • Betaversionen hämtas från produkt ID: 18021001

                        Den har datum 180719. Hedge-offset är förinställt för den versionen och kan ändras om man vill i OMX Long-scriptet bland övriga parametrar.


                        Befintlig position ändras inte, men när nästa tas beräknas den med hedge-offset.

                        Comment


                        • Jag vill egentligen inte köra beta versioner. Om jag har laddat ned senaste version på min köpta licens så kommer nästa affär att vara 0,85 OMX? Är även förra uppdateringen med som har ändrat snabbheten i affärerna? Eller allt detta gäller bara beta versionen? Om jag laddar ned beta, ersätter den då den version jag har eller jag måste ta bort den och göra om jobbet på beta med alla inställningar? Det som står i nyhetsbrevet gäller bara dem som är med och utvecklar beta?

                          Comment


                          • Betan har fått ett nytt synkvillkor som fungerar stabilt även live, och inte bara i analysbänken. Därmed är ett problem löst. Den kommer bli officiell version till månadsbrevet som kommer ett par dagar in i augusti. Vi har inga fler ändringar på gång i nuläget för Alpha, utan endast någon finjustering av gränsvärde, men oavsett är det bättre i dagsläget att köra betan än senaste officiella version.
                            Hedge-offset är satt till 80% i betan.

                            Den ersätter den anslutna versionen och inga återanslutningar behöver göras. Vill man gå tillbaka till original kan man göra det när som helst genom att ladda från det officiella produktnumret.

                            Comment


                            • Hej

                              Är V.A.P beräknad på 60 min eller dagsstaplar?

                              Kan någon förklara teorin/logiken i hur ett högt värde på V.A.P beräknat på OMX bidrar till lämpligheten att sälja även om position på minus dvs att vändning tillbaka mot fel håll är att vänta?

                              Jag uppfattar att strategin nu är över det andra bandet visuellt och då riskerar att vara det även matematiskt och sälja med förlust om V.A.P är över 50 samtidig, vilket den ofta ser ut att vara.

                              ...Ofta jag ser band korsas grafiskt utan att strategin agera, tolkar därför att den visuella grafen inte matchar verkligheten så bra.
                              Edit: Då menar jag t.ex. gått över band 3 utan att skala upp, dvs inget direkt med VAP att göra utan rent bandrelaterat...
                              Last edited by jimmy; 2018-07-26, 20:49.

                              Comment


                              • Hej
                                Vill ställa en fråga angående investerat kapital på skarpt konto hos Nordenet i Alpha Shark?
                                Mitt testkonto har jag inställt på 100000kr.
                                Mitt skarpa konto är ca.50000kr.
                                Mina produkter har 6,17 - 7,41 i hävstång och är Turboversioner.
                                Under hela Juni och Juli har positionen aldrig varit högre än 18000kr i investerat läge på Nordnet.
                                Beror detta på något?
                                Eller är mitt testkonto för lågt ställt? (om jag nu trodde att den skulle använda mer pengar att ligga i investerat läge)

                                Comment

                                Working...
                                X