Inte nödvändigtvis, det beror på om positionen från 16:e ligger plus osv.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Alpha Shark
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Hookie Visa inläggNej, den köpte ingenting. Skulle den ha köpt OMX när den inte köpte DAX?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggDen köper alltid ena indexet och blankar det andra. Ring imorgon så undersöker vi närmare.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggDet som kan köpas köps.
Comment
-
Körde igång Alpha Shark och behöver lite hjälp med paritet/multiplier. Satte testkontot till 50.000 och idag gick den lång DAX med 1 del och kort OMXS med 11 delar (kan det vara rätt till att börja med?).
Satte Nordnet-DAX-minisarnas ETP Multiplier till 100, vilket jag trodde var rätt. Det resulterade i ett köp av 1x MINI L DAX NORDNET 04 för 11.46 kr. Galet med andra ord. Vad kan jag ha gjort för fel?
Comment
-
Ursprungligen postat av Hookie Visa inläggSnabb fråga: Ifall jag har 100 000 kr i depån och vill handla med 2x minisar , visst skall jag sätta 2 x 100 000 = 200 000 kr på test kontot (precis som med Raptorn)?
Comment
-
Ursprungligen postat av howint Visa inläggKörde igång Alpha Shark och behöver lite hjälp med paritet/multiplier. Satte testkontot till 50.000 och idag gick den lång DAX med 1 del och kort OMXS med 11 delar (kan det vara rätt till att börja med?).
Satte Nordnet-DAX-minisarnas ETP Multiplier till 100, vilket jag trodde var rätt. Det resulterade i ett köp av 1x MINI L DAX NORDNET 04 för 11.46 kr. Galet med andra ord. Vad kan jag ha gjort för fel?
Comment
-
Ursprungligen postat av Hookie Visa inläggNu gjorde den affär. Men antalet DAX är bara 9 st. till ett totalt belopp om 360 kr samtidigt som OMX har köpt för ett betydligt större belopp. Varför köptes bara 9 st?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggHar du angivit multiplier på DAX-minisarna? Uppdaterade ETP Link som i instruktionsvideon?
Last edited by Hookie; 2018-03-27, 09:45.
Comment
Comment