Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

B-O-S kod

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Är det den här som man skall göra aktiv hos Nordnet?

    "Nasdaq och S&P Future i realtid"

    Comment


    • #17
      Ursprungligen postat av Wheelie Visa inlägg
      Är det den här som man skall göra aktiv hos Nordnet?

      "Nasdaq och S&P Future i realtid"

      Yes det är rätt :-) Kostar 435kr/mån.

      Comment


      • #18
        Är nyfiken, vi som inte är med i NAS (ännu?). Vad är "Tomas BOS" och "minern"?

        Comment


        • #19
          Tomas BOS är en grundsetup (som går att variera mycket) som en trader som heter Tomas Niesnedal (kanske inte rättstavat) har tagit fram. Han säljer en kurs på Better Trading Academy som lär ut set-upen.

          Då set-upen funkar med många olika parametrar kan man låta datorn testa olika kombinationer för att få fram en skopa strategier att välja mellan eller att implementera. Minern är en ordermodell som testar olika kombinationer i analyzbänken.

          Jag tog fram minern för egen del som vi släppte då de gästade NAS (öppet seminarie)

          Comment


          • #20
            Har tittat på Tomas Nesnidals grejor men det skulle vara intressant att höra någon recension från hans ”masterclass” i break out strategies. I marknadsföringen på hemsidan är det så mycket snömos att man baxnar, men kursen kan ju trots det innehålla något användbart (även om jag är skeptisk). Nån som har någon feedback?

            Comment


            • #21
              Emini breakout kursen levererar det den säger att den ska göra. Masterclass vet jag inte. Har inte tagit den ännu men jag har köpt den.

              Comment


              • #22
                Är "NAS breaker" byggd av en enda setup av poi, distance, filter, mm. ?
                Eller är den en liten portfölj av ett antal setups ?
                Last edited by BRB_67; 2018-07-20, 07:55.

                Comment


                • #23
                  Det är en edge för Long sidan och en för short sidan

                  Comment


                  • #24
                    @HenrikSyst, kör du fortfarande BOS-setuperna live som du tog upp i webinariet tillsammans med better trading academy? Har de presterat de som du velat?

                    Comment


                    • #25
                      Jo tycker att de funkar ganska bra. Håller på med en utvärdering av året. Lite svårt att ta live data då jag hela tiden omblalanserar men ska uppskatta via simulatorn.

                      På OMX har jag rensat ut en del setuper och satsat på ett färre mer robusta.

                      Comment

                      Working...
                      X