Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Duocycle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Duocycle

    Hur många index kan man lägga in i modellen?Optimeras varje index separat?Kanske se till index som ej samvarierar för att få säkrare risk-
    Sitter nu med flera testkonton som nu plötsligt är inaktuella-hur raderar man dessa?Får det ej att fungera.

  • #2
    Japp, det är samma ordermodeller som används för alla index i senaste versionen. Radera alla tidigare versioner inkl script och ladda ner den nya. Då får du fyra ordermodeller DuoCycle X som ansluts till de index man vill handla. Den adaptiva delen anpassar sig helt individuellt till varje index med avseende på månadscykeln. Årscykeldelen är inte adaptiv eftersom det visade sig att den är i princip identisk för alla index vi provat på, och dessutom inte har rubbats över tid. Månadscykeln däremot flyttar sig över tid och modellen hittar optimalt entrydatum samt hålltid för positionen.

    Testkontona kan du bara döpa om till nåt tillfälligt, de kanske kommer till användning senare. Om de konton du vill radera ligger "sist" i raden av konton kan du ta bort dem i ini-filen, eller ring in till oss så hjälper vi dig.

    Comment


    • #3
      Jag hittar inte Duocycle i Hjälpmenyn att installera. Kör senaste uppdateringen. Hur blir den tillgänglig?

      Comment


      • #4
        Ligger Duocycle och TOM-backtrack bägge i Exit just nu? (om nej, kan man trigga dem att ta "rätt" position, då jag kopplade på dem på testkonto igår)

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Eglon Visa inlägg
          Jag hittar inte Duocycle i Hjälpmenyn att installera. Kör senaste uppdateringen. Hur blir den tillgänglig?
          Det tar några minuter för menyn att uppdateras, så om du startar om programmet nu borde de nya alternativen synas under Hjälp.



          Ursprungligen postat av PerG Visa inlägg
          Ligger Duocycle och TOM-backtrack bägge i Exit just nu? (om nej, kan man trigga dem att ta "rätt" position, då jag kopplade på dem på testkonto igår)
          DuoCycle gick Long i OBX den 29:e nov på 793,64 kr och OMX den 14:e nov på 1489,56 kr. DAX och NQ100 ingen position.


          TOM OMX BackTrack ingen position men ser ut att gå Long idag.

          Comment


          • #6
            DuoCycle X gick Long i DAX nu ikväll.

            Comment


            • #7
              17:20 ORDER "sl) DuoCycle X Long OMXS30" kurs 1441.64

              OMX då? DAX long har jag haft sedan en tid tillbaka.

              Comment


              • #8
                Hm, maila long-scriptet så dubbelkollar jag att det är senaste version. Jag fick inget på OMX idag varken live eller i sim.

                Comment


                • #9
                  Jag har mailat :-) Möjligt att jag har en äldre version eller att jag har gjort något galet. Vilka gvars körs DuoCycle på? Jag har inte märkt något konstigt i mina andra ordermodeller.

                  Comment


                  • #10
                    Long på NQ100 idag. Tänk på pariteten för NQ100-minis:

                    NQ100 är noterat i USD och det blir samma procedur som för beräkning av antal DAX tex med skillnaden att man använder USDSEK.

                    Så vill man tex investera 50 000 SEK i NQ100 med Nordnets minis blir det:

                    50000 SEK/NQ100 (6853 just nu) = ca 7 indexandelar

                    Pariteten för minisarna är 100 och varje mini motsvarar alltså 1/100 av en indexandel i USDSEK.

                    Vi gångar alltså antalet med 100/USDSEK = ca 11 (= multiplier i ETP Link)

                    11 * 7 = 77 minis för att fåen position motsvarande ca 50 000 kr.

                    Man kan också säga att formeln för att beräkna Multiplier är:


                    multiplier = paritet / valuta


                    Last edited by Rikard Autostock; 2018-12-12, 17:44.

                    Comment


                    • #11
                      Long på OBX och NQ100 idag.

                      Comment

                      Working...
                      X