Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trendig-att ta fram en swingstrategi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Här är resultatet.

Trevlig tradingvecka
    önskar
    Bertil
    Attached Files
    Last edited by Bertil; 2019-09-15, 23:45.

Comment

• Intressant. Ska kika sen vid tillfälle.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
        Intressant. Ska kika sen vid tillfälle.
        Hej Walle!
        Har du flyttat färdigt och kommit tillrätta i nya bostaden ännu?
        Undrar
        Bertil

Comment

• 11:19 ORDER "sl) Trendig Sälj Vänd OMXS30(21)" kurs 1654.38 +73,35

Ackumulerad vinst sedan 23/7-19 +0,94 punkter

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
            Hej Walle!
            Har du flyttat färdigt och kommit tillrätta i nya bostaden ännu?
            Undrar
            Bertil
            Inte riktigt än. Har packat det mesta och beställt nytt till det nya. Får tillträde imorgon, sen börjar konkandet av prylar. :-) Känner du till kba något? Eller håller du dig bara till storstan? :-)

Comment

Inte riktigt än. Har packat det mesta och beställt nytt till det nya. Får tillträde imorgon, sen börjar konkandet av prylar. :-) Känner du till kba något? Eller håller du dig bara till storstan? :-)
              Jag har en liten sommarstuga på västsidan av Onsalahalvön så jag känner till kba hyfsat bra.
              mvh
              Bertil

Comment

• Fint :-) Smarholmen? Västra hagen?

Vi flyttar in till Kolla Parkstad. Bra för kidsen och för oss ;-) Just nu bor vi mellan Åsa och Frillesås.

Comment

Fint :-) Smarholmen? Västra hagen?

Vi flyttar in till Kolla Parkstad. Bra för kidsen och för oss ;-) Just nu bor vi mellan Åsa och Frillesås.
                  Västra Hagen. Känner inte till Kolla Parkstad så bra då jag sällan åker in i Kungsbacka den vägen. Verkar ju centralt men ändå idylliskt. Allt på cykelavstånd eller gångavstånd om man inte har bråttom.
                  Akta ryggen nu då du skall bära tunga grejor. Det är lätt att man överskattar sig själv och tex bär två kartonger samtidigt, men det brukar inte ryggen gilla efter ett tag.
                  mvh
                  Bertil

Comment

• Härligt. Riktigt gött där ute på sommaren :-)

Yes centralt och bra. Bra för barnen och bra för oss vuxna så det kommer att bli kanon. Hehe ja så tanig som jag är så orkar nog ryggen mer än vad armarna gör ;-) Vi har strax över en vecka som överlapp så vi tar det i lagom tempo. Det mesta blir nytt och hemlevererat.

Comment

• Jag kopplade in Trendig2 på OMX-chartet (ej ordermodeller) för att se signalerna som genereras live.
                      Det segar ner AT rejält! Och då har jag ändå en relativt snabb maskin.
                      Drar Trendig2 ner prestandat för er också?

Comment

• Ursprungligen postat av EMA Visa inlägg
                        Jag kopplade in Trendig2 på OMX-chartet (ej ordermodeller) för att se signalerna som genereras live.
                        Det segar ner AT rejält! Och då har jag ändå en relativt snabb maskin.
                        Drar Trendig2 ner prestandat för er också?
                        Trendig kräver mycket CPU kraft. Då jag simulerar så gör jag det med 1 min intervall.
                        Själv har jag en laptop med i7 och 4 kärnor ( 8 virtuella kärnor ). Du kan ju trycka ctrl-alt-del och kolla hur stor lasten är.
                        Min dator går 2-16 % CPU och då har jag ordermodellerna för Trendig plus ett par hundra ordermodeller till.
                        mvh
                        Bertil

Edit: Jag kör Win7 och har stängt av automatiska uppdateringar så att tradingen får gå ostörd.
                        Last edited by Bertil; 2019-09-17, 11:11.

Comment

• OBS, OBS! Du får inte bocka för Trendig så att den ritar linjer i realtid!! Detta drar ner prestandan något fruktansvärt. Jag klickar bara för ibland för att se linjerna men bockar alltid bort efter 30 s.

mvh
                          Bertil

Comment

• Min ligger i spannet 24-5%, men ligger oftast kring 22-16% och jobbar.
                            Kör en i7-7700K @4.2GHz, 16GB Ram, 64-bitar (men AT kör 32-bitar så det hjälper inte prestandamässigt)
                            Jag har inte i närheten så många ordermodeller igång som du.

Ok, där har vi nog boven...ska testa ta bort linjerna.

Edit:
                            Fick ner belastningen så den jobbar mellan 13-5% nu
                            Last edited by EMA; 2019-09-17, 11:29.

Comment

• 17:23 ORDER "sl) Min Signal9 cover innan stängning OMXS309I" kurs 1649.25 -130.75

Ackumulerad vinst sedan 17/7-19 -103.25 punkter

mvh
                              Bertil

Comment

• Byter du termin mitt i månaden Bertil? Eller varför cover innan stängning?

Comment

Working...
                                X