Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trendig-att ta fram en swingstrategi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 09:22 ORDER "sl) Mitt Trendig köp vänd OMXS309J" kurs 1623.75 -47.75
    11:15 ORDER "sl) Mitt Trendig sälj vänd OMXS309J" kurs 1615.50 -8.25

Ackumulerad vinst sedan 17/7-19 -222.33 punkter

mvh
    Bertil

Comment

• Jag gick ut manuellt idag på ca 1672.00 -58.00

Ackumulerad vinst sedan 17/7-19 -280.33 punkter

mvh
      Bertil

Comment

• Nu är det dags för K-terminen

10:22 ORDER "sl) Mitt Trendig köp OMXS309K" kurs 1666.60

mvh
        Bertil

Comment

• Sorry missade den här. Var på resande fot.

2019-10-15
          09:20 ORDER "sl) Trendig Köp Vänd OMXS30(21)" kurs 1667.00 -67,02

Ackumulerad vinst sedan 23/7-19 -108,18 punkter

Comment

• Hej!
            Har uppdaterat Trendig köp och Trendig köp vänd.
            http://www.autostock.se/vbulletin/sh...10&postcount=8
            http://www.autostock.se/vbulletin/sh...2&postcount=10

Trendig bygger ju på två kurvor som korsas och triggar då de ligger inom ett visst intervall ifrån varandra.
            De flesta av mina script får problem om det sker stora ändringar under natten (gårdagens close till dagens open ) om strategin ligger i motsatt riktning. Vid kraftiga rörelser kan de båda linjerna komma för långt ifrån varandra och då inte trigga. Uppdateringarna försöker att ta hand om denna brist.

mvh
            Bertil

Comment

• Jag kör bara Trendig2, hur presterar Trendig nu efter ändringarna? är den mer lik Trendig2 eller avviker avkastningen mer per termin ?

Comment

• Blir så här:

mvh
                Bertil

Edit: Som sagt de senaste månaderna har vi haft några fenomen som de äldre versionerna av Trendig inte kan hantera så bra. Ett fenomen är snabb nedgång där index droppar mer än 15 punkter på 30 minuter som fixas med Trendig2. Trendig3 fixar en relativt snabb uppgång där man annars missat triggen där kurvorna korsas.
                Attached Files
                Last edited by Bertil; 2019-10-20, 17:45.

Comment

• 10:45 ORDER "sl) Mitt Trendig sälj vänd OMXS309K" kurs 1716.75 +50.15

Ackumulerad vinst sedan 17/7-19 -230.18 punkter

mvh
                  Bertil

Comment

• 10:40 ORDER "sl) Trendig Sälj Vänd OMXS30(21)" kurs 1723.84 +56,84

Ackumulerad vinst sedan 23/7-19 -51,34 punkter

Comment

• 13:29 ORDER "sl) Mitt Trendig köp vänd OMXS309K" kurs 1731.50 -15.00

Ackumulerad vinst sedan 17/7-19 -245.18 punkter

mvh
                      Bertil

Comment

• 15:24 ORDER "sl) Trendig Köp Vänd OMXS30(21)" kurs 1733.35 -9,51

Ackumulerad vinst sedan 23/7-19 -60,85 punkter

Comment

• 10:48 ORDER "sl) Mitt Trendig sälj vänd OMXS309K" kurs 1737.75 +6.25

Ackumulerad vinst sedan 17/7-19 -238.93 punkter

mvh
                          Bertil

Comment

• @Bertil, Studsa och Trendig's Gvars krockar med PC-link/ETP-link för mig, har flyttat alla celler från 2XXX och 4XXX till 6XXX.

Vore nog bra cellerna justeras vid nästa scriptuppdatering med i forumtråden med då det säkert är fler som kör PC-link med id mellan 0-50 osv.

Comment

• Ursprungligen postat av PerG Visa inlägg
                              @Bertil, Studsa och Trendig's Gvars krockar med PC-link/ETP-link för mig, har flyttat alla celler från 2XXX och 4XXX till 6XXX.

Vore nog bra cellerna justeras vid nästa scriptuppdatering med i forumtråden med då det säkert är fler som kör PC-link med id mellan 0-50 osv.
                              Hej Per!
                              Jag kör ju inte PC-link/ETP-link och handlar aldrig minisar. Dessutom använder jag nog närmre 1000 globala celler själv som jag inte har 100% koll på så jag vågar inte ändra något för då skulle jag lätt kunna sabba för mig själv.

Dessutom finns det ju mängder av andra strategier både hemmagjorda, köpta och tillverkade i NAS som använder olika globala celler som jag inte har koll på.

Det finns ju en funktion i NAT som heter scriptrapport där man kan se vilka script som använder vilka globala celler.

Vet inte om scriptrapporten även kan hantera krypterade script som innehåller globala celler. Kan den det?

Själv kan jag inte använda denna funktion eftersom jag använder så många globala celler så att scriptrapporten havererar.

De som önskar använda Studsa och Trendig måste själva kolla att de globala cellerna inte inte krockar med andra strategier.

mvh
                              Bertil

Comment

• 10:45 ORDER "sl) Trendig Sälj Vänd OMXS30(21)" kurs 1740.65 +7,3

Ackumulerad vinst sedan 23/7-19 -53,55 punkter

Comment

Working...
                                X