Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mini futures

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Mini futures

    Vad är enklaste sättet för att få in ALLA eller i vilket fall så många mini futures som möjligt i programmet?

    Då jag handlar en del manuellt så vi jag sedan kunna ha översikt över mitt innehav och i realtid se utvecklingen på minia mini futures, men om man köper nyare hos Nordnet eller från t.ex. Avanza eller BNPP så ser man inte dessa innehav.

    (Det är mini futures som är kopplade till aktier)

  • #2
    Man kan alltid söka upp vilka minis som helst via Starta > Sök nya instrument. De hamnar i listan Nytillkomna minifutures Sverige, så det är hanska smidigt att ha den listan i en arbetsyta och koppla ett associerat diagram till det osv. Efter att minis lagts upp syns de också som inbehav (efter omstart).

    Comment


    • #3
      Ja det kunde kanske fungera rätt bra om man kunde få upp mer än 100 träffar åt gången.
      Det blir ganska tidsödande om man ska lägga upp ett antal varianter för varje bolag på OMXS30 och de större bolagen från USA.

      När jag söker på "mini l nordnet" så kommer jag till bokstaven D och hamnar på DAX minis.

      Helst skulle jag vilja att detta var automatiskt och så att det skulle räcka med en omstart av programmet under natten så att alla instrument är uppdaterade till dagen efter.

      Det jag vill ha förutom Nordnet är Avanza, BNPP, Commerzbank och Vontobel.

      Comment


      • #4
        APIet levererar max 100 träffar per sökning, nen om du specar lite mer tex: Mini L E så kommer träffar på E upp isv. Man bör också tänka på att inte lägga upp tusentals minis i onödan eftersom det blir många instrument igång i insamlingen. Det blir kolossalt många om man skulle automatiserat det tex.

        Comment

        Working...
        X