Ska inte sitta här och skönmåla min robothandel igen, vill bara belysa vad det som jag vill åstadkomma, mitt svammel om elefanter och vågor tror jag kan kokas ner till en mer konkret approach i handeln där man helt enkelt återtestar en gammal topp, det är ofta i den delen av grafen som scriptet triggas!
Det är väl inget imponerande resultat som presenteras i de bifogade bilderna men rent bildligt blir det tydligt vad som eftersträvas och när det faktiskt sker!
Har några villkor som eliminerar en del återkommande felsignaler, har dock inte lagt in några i scriptet än, de behöver framförallt optimeras, utan att riskera att curvfit'a sönder hela setupen.
Sist men inte minst så är väl exit-strategin nu klar när jag med Rikards hjälp, som allt annat , fick lagt på ytterligare en "take profit-modell".
Befintliga positionen delas på två och första vinsthemtagningen sker runt 8pkt och den andra, om inte trailstoppen på 15pkt hinner lösa ut, sker vid 15pkt.
Detta är min bild av hur mycket en generell vågrörelse orkar resa sig innan den toppar ut. 8 till 15 punkter.
Skulle vi dock fortsätta trenda så triggas ofta nya köpsignaler och ett "guldkorn" uppstår där vinst på vinst löser ut!
Men som sagt, har någon ris eller ros att ge så uppskattas all feedback!
Bifogade bilden över simuleringen är endast på en månad.
Det är väl inget imponerande resultat som presenteras i de bifogade bilderna men rent bildligt blir det tydligt vad som eftersträvas och när det faktiskt sker!
Har några villkor som eliminerar en del återkommande felsignaler, har dock inte lagt in några i scriptet än, de behöver framförallt optimeras, utan att riskera att curvfit'a sönder hela setupen.
Kod:
{BESKRIVNING AV EN STAPEL SOM ÄR X-ANTAL SÅ MYCKET STÖRRE ÄN FEM FÖREGÅNDE} {POSITION FÅR EJ TAS I ETT IMPULSCANDLE SOM BESKRIVET OVAN!} hOjd=sub(H,L) avg=div(sum(hOjd,5),5) VILLKOR019A=gt(hOjd,mult(1.5,avg)) VILLKOR019B=NOT(VILLKOR019A} SIGNALE=and(SIGNALD,VILLKOR019B) {EMA5 FÅR EJ DRA IFRÅN TENKAN OCH BILDA DEN "PUKEL"} VILLKOR020a=abs(div(EM5,TENKAN1)) VILLKOR020b=Gt(VILLKOR020a,1.00035) VILLKOR020C=NOT(VILLKOR020b) {PERIODENS HÖGSTA FÅR EJ NOTERAS FÖR HÖGT ÖVER ÖVRE BB-BAND} VILLKOR013a=div(H,AG12) VILLKOR013b=Gt(VILLKOR013a,1.00055) VILLKOR013C=NOT(VILLKOR013b)
Sist men inte minst så är väl exit-strategin nu klar när jag med Rikards hjälp, som allt annat , fick lagt på ytterligare en "take profit-modell".
Befintliga positionen delas på två och första vinsthemtagningen sker runt 8pkt och den andra, om inte trailstoppen på 15pkt hinner lösa ut, sker vid 15pkt.
Detta är min bild av hur mycket en generell vågrörelse orkar resa sig innan den toppar ut. 8 till 15 punkter.
Skulle vi dock fortsätta trenda så triggas ofta nya köpsignaler och ett "guldkorn" uppstår där vinst på vinst löser ut!
Men som sagt, har någon ris eller ros att ge så uppskattas all feedback!
Bifogade bilden över simuleringen är endast på en månad.
Comment