Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trendvändningar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Trendvändningar

Jag följer 36xTrader på twitter som brukar lägga upp intressanta saker, och han visade idag följande grafer på en signal han använder för att hitta köp/sälj-lägen. (hela tråden)

Close ligger som input, sen är resten taget från några forskningsartiklar inom volatilitet + en funktion som rundar close.
    Jag tycker signalerna ser väldigt trevliga ut i graferna, och skulle gärna vilja spåna fram hur man kan åstadkomma något liknande. Är det någon här som har lite inspel på Volla-kriterierna eller hur man skulle strukturera upp en liknande indikator?

OMX daily

OMX, 5 min

Har man en långsam strategi som ligger felpositionerad är det viktigt att kunna hantera trendvändningar snabbt, precis som rubriken i denna tråd säger.
    Jag har precis gjort simulering på ett tillägg till Trendig där man går direkt från lång till kort om man ligger lång och förlusten för aktuell trade överstiger ett visst värde. Se Trendig tråden.

mvh
    Bertil

Comment

Ser ut som vanliga Heikin Ashi-staplar.

Attached Files

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Ser ut som vanliga Heikin Ashi-staplar.

Japp heikin, men jag tänkte mest på signalerna.

Som jag förstår det så är close en input, och sedan är volatilitetskrav baserat från forskningsartiklar, och det vore spännande om man kunde ha några uppslag på vad det kan vara.

Comment

@Rikard, hur ställer man in så att det är Heikin-grafer som visas, och behöver man koda på ett speciellt sätt för att illustrera om de är röda eller blå:a staplar?

Comment

Working...
          X