Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Låg hävstång nordnet minifutures

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Låg hävstång nordnet minifutures

    Om Nordnet hade gjort sitt jobb och emitterat fler short minifutures när kursen faller för omxs30 hade vinsten kunnat vara den dubbla på senaste traden i MINI S OMX NORDNET 117, nu 203,61% vinst.

    Det krävs att fler än jag ringer o klagar hos Nordnet.
    När kursen drar iväg tappar minifuturen hävstång från ex.45 ner till 5, ställs inga nya minifutures ut med högre hävstång förlorar man kapital...

    Attached Files

  • #2
    Ja det är väldigt få short minis/turbos ute nu.
    AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

    Comment


    • #3
      Det är inte hur enkelt som helst att hinna emittera nytt i det här tempot, det ska godkännas och registreras osv. Men ligg gärna på ni också såklart.

      Comment


      • #4
        Jag upplever det som Nordnet totalt skiter i vilka minifutures de har till kunderna, de skyller ifrån sig på att det är Nordea som ställer ut deras minifutures och de inte kan göra något åt att nya ej ställs ut..

        Intressant att vinsten idag är är 316,77% på 2,5 veckor på MINI S OMX NORDNET 117.

        Vinsten för hela 2019 på 12 månader blev 316,30%:
        https://rancor989564235.wordpress.com/

        Attached Files
        Last edited by jorgeng; 2020-03-12, 20:56.

        Comment


        • #5
          Går ju alltid att handla minis från andra emittenter.

          Comment


          • #6
            Vilka alternativa eminenter använder ni? Nästan helt tom på Nordnet Long DAX nu.
            AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

            Comment


            • #7
              Vill inte kasta skit på någon aktör i vanliga fall men det jag hört från några användare som sticker ut ur mängden och är värt att varna för är Vontobel som haft riktigt dålig upptid i sina instrument. Då verkar BNP ha klarat sig bättre även om spread är betydligt sämre än Nordnet, åtminstone när jag jämförde OMX-minis.

              Comment


              • #8
                Stopp handel

                När marknaden är så volatil som den är nu fungerar inte nordnet minifuture-handel, ex MINI L OMX NORDNET 21.

                Det finns ingen sälj-sida längre, bara köp-sida, sälj-sidan står på noll.

                Lägger man en köp-order måste det ske exakt på öret i samma sekund som kursen finns i orderdjupet annars blir det fel, blir ingen order.
                Kursen ändrar sig varje sekund.

                Ringde o pratade med mäklare som sa att de har lika svårt att matcha kursen för köp när kunder ringer in.

                Därför stoppar jag all minifuture-handel tillsvidare.

                När sälj-sidan kommer tillbaka med kurser har börsen gått tillbaka till normalt handels-förfarande.

                Comment


                • #9
                  Tacka vet jag terminerna. De tuffar på med liten spread och stor likviditet.

                  mvh
                  Bertil

                  Comment


                  • #10
                    De 2 översta minifutures med högst hävstång har ingen sälj-kurs...
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Kolla turbos istället, det emitterades en hel del igår.

                      Comment


                      • #12
                        Utställarna av minifutures gör ju inte detta för vår skull utan för att kunna tjäna pengar på verksamheten. För att kunna hedga sig måste de ju i sin tur handla terminerna. I det finstilta står för varje utställare av minifutures vilka regler och undantag som gäller.

                        mvh
                        Bertil Hedgehog

                        Comment


                        • #13
                          Emittenterna har också regler att följa som begränsar hur det får ställa priser i olika situationer. OMXS30-instrument betyder inte att terminen måste handlas, utan det är korgar med aktierna som ingår i indexet i så fall. Det finns både minis/turbos för OMXS30 och OMX-terminen, så det gäller att kolla vad det egentligen är man handlar.

                          Comment


                          • #14
                            Inga problem att hitta högre häv för OMX-turbos i alla fall:
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Problemet att handla turbos är att de förlorar värde över tid och är olämpliga att swingtrada med som min strategi är.

                              En minifuture behåller sitt värde ex omx30 index står i 1500, minifuture har hävstång 8, 2 månader går, kursen är uppe i 1600 och kommer tillbaka ner till 1500, minifuture har då fortfarande samma pris som den hade när kursen var 1500 första gången.

                              En turbo hade förlorat minst halva värdet under samma tidpunkt.

                              Comment

                              Working...
                              X