Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Etp Link

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Etp Link

    Hej

    Jag har två frågor som jag hoppas kunna få svar på. snarast

    Fråga 1
    Hur avslutar man en strategi som man har gått live med på rätt sätt??
    Jag har använt en strategi med hjälp av testkonto som sedan använder etp-link för att köpa skarpt... När tog bort bort alla ordermodellerna inkl. trigger etp-link på testkontot så sålde nordnet direkt allt mitt innehav. ska den agera så?? vid den tidpunkten jag tog bort strategin så hade jag två innehav som kom från just denna strategi. Tanken var att jag skulle avsluta dessa manuelt.

    Fråga 2
    Kan man nollställa Etp-link signalen??
    Efter att ha tagit bort strategin så började autotrader skicka signal till nordnet att köpa igen så jag fick manuelt sälja men då köpte nordnet samma aktie igen nån minut senare. Jag fick en känsla av att något värde ligger kvar i ETP-link oredermodellen som gör att min skarpa konto tror att jag vill köpa ”Atlas Copco A” just nu. Men ingen strategi är aktiv för att skicka den signalen.
    Idag 14/9 så var jag tvungen att starta om autotrader på min tradingdator vilket resulterade i att nordnet köpte 09:01 och sedan sålde 09:02 ”Atlas Copco A” utan att någon signal från någon strategi hade fått signal för köp??

  • #2
    Det kan bero på om du kör Autoselect, och signalen från ETP Link trigger försvann, så tolkas det av ETP Link som att den säljer alla ev positioner utom bäst selekterad kandidat.
    Så för att göra det snyggt kan man först sälja av positionen på testkontot så säljs minifutures skarpt också. Därefter koppla loss. Alternativt, om du vill låta positionen gå till "naturligt" avslut, koppla loss endast köpmodellen från testkontot och låt säljmodellen vara kvar, så säljer den position när det är dags enligt analysen - och därefter tas ingen ny.

    2. Skulle nog behöva vet lite mer om det är PC Link du kör eller ETP Link trigger. Det kan bli ordrar i samband med omstarter etc ifall celler har nollats. De skrivs om igen så fort scripten börjar köras, men då kan det hinna bli handel mellan.

    Comment


    • #3
      Det är ETP-link.. Använder mig inte av PC-link än..

      Comment


      • #4
        Ok, men då skulle jag proceduren ovan för att koppla loss en strategi. Börja med köpmodellen, låt säljsidan ligga kvar tills den sålt automatiskt. Därefter koppla loss rubbet.

        Comment

        Working...
        X