Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur ser era portföljer ut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hur ser era portföljer ut?

    Jag har ännu inte börjat med Autostock, men jag prövar mig fram i Portfolio Mixer. Jag har lite problemet att om jag får till en jättebra portfölj i en Portfolio Mixer (bra CAGR till låg max DD) så kan samma portfölj bli drastiskt sämre i nästa kvartals Portfolio Mixer.

    Gav tillslut upp att få så bra CAGR till så låg max DD jag kunde, och istället bestämde jag mig för att bara ha systemhäv 1 för att inte plötsligt få mycket högre Max DD i nästa kvartals Portfolio Mixer. Och så testade jag att ha enbart MTX Galaxy+Pluto på systemhäv 1. Det är den bästa och jämnaste jag fått hittills med allt bättre resultat ju senare kvartals Portfolio Mixer. Så i den senaste t ex (Q3) så ger den ett genomsnittligt CAGR på 103%, max DD på -18% och Gain/Pain på 5,85. Jag är nöjd med det. Jag tål hög volatilitet bara det är någorlunda förutsägbart, och 103% som genomsnittlig årsavkastning ser helt fantastiskt ut.

    Själva då? Vad har ni för olika strategier, hävstång, ombalansering och resultat i Portfolio Mixer?

  • #2
    re

    Ett problem med historiken där för Pluto och Galaxy är att merparten av data bygger på backtest och inte en lång period med riktig handel. Dvs strategierna har uppdaterats och bytts ut frekvent. Så svårt att dra slutsatser där anser jag.
    Jag skulle absolut inte sätta en hög hävstång på något baserat på mixern och sedan köra skarpt direkt.

    Comment

    Working...
    X