Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Conquest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Conquest

    Jag simulerade Conquest. En hel del affärer stängs inom 15 minuter. Vissa direkt efter köp. Är detta meningen tex pga av att små skillnader i kursen efter köp?

    Med hävstång 0,2 så ligger den ofta under 50% i exponering. Även i stark trend. Innebär det att den med 0,2 häv max kan hålla 5 positioner?
    Finns det något sätt att öka exponeringen utan att kassan kan bli negativ?(det behövs om man handlar aktier utan belånging)

  • #2
    Kan ju finnas ett systemfel om den stänger positioner så snabbt, ska kolla. Kanske blir bättre att blocka sälj samma dag som köp.

    Den kollar om pengar finns, så inga problem att öka häv. Den andra parametern för häv används för att ställa max belåning. Sätt den till 1 om du vill köra utan belåning, default är 1.5 på den har jag för mig.

    Comment


    • #3
      Det går att höja hävstången. Det är egentligen ingen hävstång utan allokering per aktie. Jag dubblade hävstången och då ökade exponeringen till max ca 80%. Risken blir hög eftersom att ett aktie kan utgöra 40% av depån. Det jag efterlyser är att fler aktier kan ta position och samtidigt öka exponeringen. Jag vet ju inte vad som händer under motorhuven. Det kan vara så att fler aktier inte signalerar och/eller att risken/dd blir för stor.

      Comment


      • #4
        Det ställs ganska höga krav på signal för entry, och det körs en ranking för att endast köpa aktier från topplistan. Man kan säkert labba med hur strikt det ska köras för att öka totala exponeringen utan att få för mycket enskild risk per aktie. Ett sätt är att öka antal aktier den är ansluten till, men det blir ju tyngre att simulera och exekvera också.

        Comment


        • #5
          Jag har kört large cap årsvis. Ca 90-120 aktier beroende per av år och att öka antal aktier verkar inte påverka mycket. Det är omöjligt för mig att veta om det är edgen eller topplistan som påverkar.

          Påverkas strategin av 5 eller 60 sekunders animering?
          Finns det några filter eller handlar den endast på edgen?

          Edit: I trendande perioder efter covid, 2020-2021 är exponeringen lägre. Mellan mars-juli 2016 i bear-market, choppy trending range är det full exponering. Kanske volla eller att fler extremvärden hittas?
          Tex om häv 0,2 och kassan är 0,19 tas ingen ny position. Nu vet jag inte hur kassa-funktionen fungerar, men den borde ta sista position upp till ett mini-belopp även om den inte räcker till full position.

          Jag tänkte ha ett komplement till den en aktiestrategi som jag eventuellt ska köra igång. I Conquest lägga in i xk) för att styra exit. Helst i sl), men det blir nog svårt. Jag gjorde i alla fall ett försök med black-box.
          Last edited by Henric; 2022-10-08, 11:24.

          Comment


          • #6
            Uppdaterat insatsscriptet: När USA kör sommartid blir beräkningen fel av insatsen för USA-aktier. Det är rättat nu. Kör Hjälp > Nordic Autotrading Society Free > Uppdatera Conquest. Ingen återanslutning behövs.

            Comment

            Working...
            X