Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Start-guider för olika modeller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Start-guider för olika modeller

    Hej! Jag håller på och lär mig hur jag ska jobba med AutoTrader. Ett frågetecken som dyker upp hela tiden är hur jag kopplar en ordermodell gentemot antingen testkonto eller riktigt konto, dvs konfigurationen. Det finns en bra guide på er YT-kanal för hur man installerar Coda t.ex. Eftersom den handlar minifutures får man göra lite förarbete och även mappa minifutures på testkonto mot skarpt konto så att säga.

    Men finns det liknande guide för t.ex. Galaxy, eller någon annan? Tittar jag i Portfolio mixer (excel-filen) ser jag att Galaxy handlar DAX-index. Hur vet jag vilka steg som behöver göras för att "få igång" den så att säga? Är det alltid samma setup med mini futures, test-konto och skarpt konto, och mappning däremellan med PC Link ID samt ETP Link ID? Finns dokumentation eller videor någonstans får ni gärna peka mig i rätt riktning. Frågan gäller förstås de färdiga modeller som ingår.

    Målet är att starta ett par (2-4) färdiga ordermodeller som ligger och handlar åt mig, men jag kommer liksom inte förbi tröskeln med setupen.

    Mvh Henrik


  • #2
    Hej! Det är samma procedur för alla modeller i princip. Varje strategis underliggande tillgångar hittar du mycket riktigt i Portfolio Mixer. Du hittar också en mer utförlig instruktion i PDF-format på sidan för automatiska strategier > Autostock

    Comment


    • #3
      En relaterad fråga. Hur vet man vilka strategier som använder "Aktieportfölj insats %"? Och eftersom den är global (tror jag), hur gör man för att ha den olika på olika testkonton på samma instans?

      Comment


      • #4
        Hej! Det är bara CoinBot-strategierna som använder det fältet i dagsläget. Det är "globalt" för det instrumentet, så gäller alla konton. Man kan välja minustecken framför för att få procent, och därefter ställa testkontona olika stora. Annars går det ju alltid att ersätta antalscriptet med något annat som räknar ut insatsen. Vi hjälper gärna till!

        Comment


        • #5
          Tack! Jag tycker det skulle vara mycket användbart, men gärna då lokalt på varje konto, för alla strategier. När man kör många tillgångar på ett (test)konto på samma strategi tycker jag det är ganska vanligt att man skulle vilja vikta dem olika.

          Comment

          Working...
          X