Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Positionsstorlek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Positionsstorlek

    Har tankar angående storlek av position som ska tas.
    Är det någon annan som har tänkt på att justera köpscriptet så att olika stor position tas beroende av vilket marknadsläge som råder eller för hur stor möjlighet positionen har till vinst vid order?

    T ex.
    En modell som bygger på RSI. Om RSI 2 går under 12 så köper jag X, men om RSI 2 öppnar upp under 8 så tas en större position?


    En annan aspekt som jag har funderat över är om resultaten av de senaste affärerna för modellen ska spela in eller ej.
    En modell som inte levererar bör möjligen inte längre ta lika stora positioner som tidigare, men att om den senare börjar att fungera så ökas positionen automatiskt?
    En negativ risk med den tanken är att man kan hamna i ofas, men jag ser ändå fördelar för att skydda egna kapitalet över tid.

    Funderingar någon?






  • #2
    Hej!
    Det är trixigt att laborera med olika storlek på positionerna. Beror ju även på hur ens exitstrategi ser ut, skall allt säljas samtidigt eller skall det även säljas i olika stora positioner? Handlar du även negativa positioner (bear) ?
    Du får tillverka olika ordermodeller som bygger på olika RSI och köra ordermodellerna parallellt och/eller separat i Analysatorn och se hur resultatet blir.
    mvh
    Bertil

    Comment

    Working...
    X