Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köp/Sälj

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Köp/Sälj

Hur gör jag ett script som jag har liggande i orderkön som jag kan aktivera manuellt och som skickar en order för att gå ur en position ( sälj ) och samma till blankning
    ( köp ) ?

Antal och pris-script har jag.

Ett sätt är att göra en förvalssekvens i en modell.

Anslut den en gång till ett papper och avaktivera den sedan.

Då har en kopia av sekvensen skapats som har papprets namn kopplat till sig, och bara fått status Vilande.

Sedan i Utkö-lista för order kan du samtidigt som du högerklickar ha Ctrl-knappen nere, så syns lite andra alternativ också.

Då kan du välja att visa Vilande om du vill.

Sedan kan du högerklicka och välja Sänd Direkt från den listan du ser där.

Och du kan alltid förhandsgranska ordern via menyn också för att kolla att du gjort rätt.

Det är ett sätt att kunna fixa till ett antal ej ifyllda order enligt några alternativ du ofta använder och snabbt vill sända iväg.

Du kan också använda att du väljer in en sådan order vid en manuell orderläggning. Så gör ett antal ordermodeller med enbart förvalssekvens, och du kan snabbt välja in den i manuell dialogen för order nedtill, så fylls fälten i efter hur du gjort den.

Kryssar man i att spara den förvalsordern tror jag t.o.m att du inte ens behöver välja in den nästa gång utan dialogen fylls i av sig självt.

Det kan sparas ett sådant värde för köp och en för sälj på varje papper.

Och du kan alltid också välja in från listan efter dialogen öppnats vad du vill ha istället, om det alternativet inte alltid passar.

Comment

Kan jag använda detta som trigger med va och vl kopplat ?
      Jag vill ju bara komma ur marknaden så fort som möjligt.

sl) Alltid SANT

AND(1,1)

Comment

Eftersom det är manuellt förfarande så behöver du ingen trigger alls. Det räcker med de delar som fyller i ordern.

Men som princip för att alltid få trigger i en sekvens så fungerar det du skrev.

Comment

Fungerar jättebra och trigger behövs ju inte som du påpekar.
          Detta löser ju problemet med extrafrågan vid manuell order som jag mejlade om.

Tack för hjälpen.

Comment

En tips jag glömde nämna om bekräftelsen är ju att du besvarar den snabbast med ett slag på mellanslagstangenten.

Så kör ok för att skicka ordern, och direkt mellanslag så är det iväg.

Comment

Working...
            X