Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ordermodell, simulerad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ordermodell, simulerad

Jag har precis satt ihop min första ordermodell med både en köp- och en säljsekvens. Eftersom jag är lite försiktig av mig av naturen har jag satt sekvenserna som Simulerade. Nu väntar jag bara på den första köpsignalen.

Min fråga är vad jag kan vänta mig ska hända? På vilket sätt kommer jag att kunna se att någonting händer?

/Torbjörn

PS
    Vart har alla ämnesrubriker tagit vägen under huvudrubriken Ordermodeller? Det finns ju bara ett ämne förutom detta nya??

Det som händer är egentligen samma som vid bevakade script. Men lydelsen börjar "ORDER..."
    istället för "ANALYS...".

Skillnaden blir också att den sekvensen avaktiveras och nästa sekvens i modellen aktiveras. Så du får inte upprepade larm på samma sak på samma sätt.

Om man går nästa steg och gör Bekräfta-läge på ordersekvenserna, så görs samma sak som vid Simulerad men det genereras en order till utkön för order också. Den finns på Fönster-menyn.

Det är ju där man både kan se vad som ligger under bevakning för ordermodeller via högerklick-menyn där.

Bekräfta order som hamnar i utkön kan antingen slängas, granskas eller skickas manuellt till börsen.

Och det helt skarpa läget för ordermodeller är Autoorder där order sänds direkt till börsen vid utlöst script.

Alla ämnes rubriker som du nämner beror på att det lista för de 30 sista dagarna bara när du går in på ett Forum. Var och en kan sätta detta individuellt för sin profil i USER CP eller kontrollpanelen för användarprofilen i Forum.

Man kan bara fälla ned listan och välja att visa alla inlägg och ämnen för längre perioder bakåt i tiden. För detta behöver man inte göra något i sin användarprofil.

Comment

Working...
    X