Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min första ordermodell

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Hej Lars och tack!

Det förstnämnda xk-scriptet saknade faktiskt intraday-prefixet, så nu har jag lagt in det.

Ja, det borde ha stått klart för mig tidigare, att sälj-ordrar inte bör ha restriktioner, som du säger. Så är det. Man tänker inte alltid.

Men du undvek att svara på motsvarande fråga ang. köpordrar. Om man får en skur av köp-signaler, blir det inte en köporder lagd för varje, utan något kontrollscript?

/Torbjörn

Comment

Nejdå, det är samma sak oavsett ordertyp.

1. Du har en ordermodell med 1 sekvens Köp
      2. Sekvensen triggar
      3. Modellen avaktiveras eftersom inga fler sekvenser finns. Modellen behöver nu anslutas på nytt innan den kan generera nya order.

Annat scenario:

1. Du har en ordermodell med 1 sekvens Köp, och 1 sekvens sälj.
      2. Modellen triggar 1:a Köp
      3. Modellen stegar till sekvens 2 som är sälj. Nu körs ju köpscriptet inte längre. Det är trigger scriptet för sälj-sekvensen som körs löpande.
      4. Sälj-sekvensen triggar
      5. Modellen avaktiveras eftersom inga fler sekvenser finns.

Comment

Tack Lasse,

Det borde jag ha förstått. Ibland måste även det självklara påpekas, tycks det.

Skulle du vilja titta på mina frågor 1-5 här ovan, som Torsten inte besvarade?

/Torbjörn

Comment

1. Aktiva order nämnde jag lite i förra svaret. Det är ju där de syns innan de fått avslut. Alternativt kan de också hamna där med status fel av något slag, t.ex om du inte haft medel i depån, eller sålt något du inte ens äger osv.

2. Vet ej.

3. På Arkiv-menyn visas den inbyggda portföljhanteringen i Friendly som egentligen inte har något alls med Nordnet-depån att göra. En helt egen hantering som man får sköta manuellt om man vill använda den.

Många använder den för att göra favoritlistor osv.

I framtiden kommer man förmodligen att kunna få en Friendly-portfölj synkad med sin verkliga depå och innehavet där.

4. Först behöver man ha Kassatransaktioner förkryssat där man gör urval mellan listor, nyheter och annat.

Jag har ingen feedback på att något skulle vara fel där.

Men efter ny insamling data som borde man få någon slags summarum av utfallet där.

För alla detaljer får du använda web-läsaren och läsa ut direkt på Nordnet.

5. Förklarade Torsten.

Comment

Working...
          X