Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

modell triggas 2 ggr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• modell triggas 2 ggr

Har just drabbats av ett nytt beteende. Plötsligt så triggar mina ordermodder 2 ggr med mycket kort mellanrum. Nyligen så triggade en av mina modeller och skickade i vägen en order men bara 3 sek senare så triggade den igen och skickade en ny order. Några tankar?

Det enda jag varit med är att man samlar samma papper flera ggr, dvs både på egen sida och på ordinarie kurslista etc.

Sedan finns det teoretisk möjlighet att man för terminer vid övergång har döpt om medan man får data på båda. Så tabellerna tar in två olika papper på samma grunduppgift. Om man inte bockar bort så id-tabellerna förblir oförändrade så kan det fenomenet uppkomma.

Comment

Nordnet eller TFK

Hej,
      nu kommer jag inte ihåg om du kör via NN eller TFK.
      Om du till äventyrs kör via NN o det dessutom handlar om terminen så brukar det klassiska felet vara att man glömt att flytta fram värdet för nästa period.
      Tryck på "väljknappen" framför Nordnet o kolla längst ner i den högra kolumnen.
      Där ska det nu stå 200704. Om det råkar stå 200703 så är det ju den innevarande terminen och då blir det just två kursinsamlingar.

Lycka till

Comment

Tack Torsten, där hade vi felet!

Comment

Working...
        X