Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Egna larm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Egna larm

    Nu har man ju fått en fungerande fb installation, inga meddelanden hela tiden om telefonakt i egna larm.

    Igår skedde en stoploss som visas snyggt och fint i egna larm med klockslag.

    Det står:

    071004
    09:45 ORDER "sl) stoploss"
    09:45:12 Order skickad!

    Idag visas fortfarande denna texten, varje gång jag tittar i friendly börs visas denna texten, i morse trodde jag att stoploss skett igen, sedan såg jag att datumet var gårdagens.

    Rikard, kan ni skicka ut en blankrad varje dag i fb till egna larm som tömmer egna larm inför ny dag.
    Jag har försökt få lasse att fixa detta tidigare men utan resultat.



  • #2
    Vi har ingen tillgång till programkoden, så vi kan inte skicka blankrader.

    Däremot är det bara att växla till Felmeddelanden och tillbaka en gång så försvinner texten.

    Comment


    • #3
      Inte hos mig, larmet ligger kvar tills nytt larm kommer eller databasen skickar ut felmeddelande.

      Comment


      • #4
        Då går det nog inte att göra något åt så lätt. Möjligen skulle det vara att ansluta ett script som skickar nollorder 1 gång kl 09:00 och resettar fönstret.

        Comment


        • #5
          Någon reset av fönster kommer det ju inte att bli om man skickar en nollorder, då syns ju ett nytt larm istället.

          Inför ny arbetsdag skulle det stå bara i fönstret datumet, ex:

          2007-10-08

          Comment


          • #6
            eller

            071008

            Comment


            • #7
              Jo, men föregående dags larm försvinner ju i så fall.

              Comment


              • #8
                Vem vill ha föregående dags larm när det är en ny dag?

                Föregående dag är history, jag vill se när det kommer nya larm, inte gamla.....

                Comment


                • #9
                  Det är ju just det som händer om ett script skickar "idiot-order" kl 09:00, då försvinner alla gamla larm och bara den dagens larm visas. Man får stå ut med att ha ett enda larm överst dock. Dagens I-landsproblem.......

                  Comment


                  • #10
                    Om man vill kan man testa makrobladet för Excel som finns med vid installationerna som skickar larmtext från Excel till Friendly.

                    Du kan ju välja en text själv typ:

                    - Godmorgon Jörgen, idag är det en ny börsdag!

                    Kör man det med Friendly igång så får man en text där för dagen. Ev. ligger gammal text ändå kvar till fönstret läses om från databasen som vid växling till felmeddelanden som Rikard nämnde.

                    Larm från Excel kommer även som sms om det är aktivt(eller email om man har Autostocks emaillarm).

                    Någon har skaldat:

                    Om man retar upp sig på saker som är små
                    Så är man väl inte större än så

                    Comment


                    • #11
                      lfm...

                      Mycket bra och roligt skrivit.

                      Comment


                      • #12
                        Håller med, mitt i prick.

                        Comment


                        • #13
                          Eller också har man en gammal produkt och vill inte lyssna på konsumenternas önskemål vilket gör att kunderna går till en konkurrent, men det är ju valfritt om man vill ha kunder.....

                          Comment


                          • #14
                            Lfm,
                            det verkar lite omständigt att behöva ha igång excel för att kunna tömma egna larm eller skicka ut ett godmorgon-meddelande?

                            Varför inte hellere inse att kunderna inte vill se gårdagens larm? utan DAGENS larm, herregud ska man behöva komma till pc:n friendly börs och tro att en stoploss skett denna dag igen när den skedde för 1 dygn sedan, 2 dygn sedan, 7 dygn sedan?

                            Comment


                            • #15
                              I och för sig så har du ju rätt Jörgen, men allting handlar ju om prioriteringar.
                              Just nu ligger focus på att kunna släppa den nya Nordnet-versionen.

                              ... och vem vet, kanske Lasse "trollar" om han får en stund över.

                              Comment

                              Working...
                              X