Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Färger i fönster

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Färger i fönster

Nu har börslistorna vit bakgrund igen.

Har ni uppdaterat konfiggen igen?
    Jag ej sett något i egna larm.

Hur får jag tillbaka dataspelet med röd/gröna fyllda färger och svart bakgrund?

Vi har inte uppdaterat något senaste veckan. Du slipper "dataspelet", det är väl bra?

Om du vill ha tillbaka det går det att flytta tillbaka datum för att hämta automatiska konfiggar:

Öppna ini-filen, ändra följande:

[REMOTE]
    LastUpdate=20071019

LastUpdate=20070918 sätter tillbaka tiden till dagen innan vi konfiggade färgschemat.
    Starta om AT så hämtas alla konfiggar efter det datumet.

Comment

Jag testade att ändra till LastUpdate=20070918 men det hjälpte
      inte. Antagligen ändrades konfiggen när jag var inne i Inställningar/färger i fönster, Lista eget fönster och valde Schema 1.

Schema 1 ger ingen ändringen inte 2,3,4,5,6 heller, så vad har schema för funktion?

Nu när man vant sig vid dataspelet röd/grön vill jag ha det som det var innan, var ändrar jag så att det blir röd/grönt?

Comment

Jag provade att mickla lite med min egen installation, och om man ändrar Schema-nr så kan default-schema försvinna. Det skrivs troligen över på nåt vis.

För att få tillbaka det kan man radera (eller döpa om) fbinet.ini och köra en nyinstallation från länken på instruktionssidan.

Comment

Jag kopierade fbinet.ini från backup i förrgår och ersatte befintlig, och nu funger det igen.

Det här schema-nr valet borde stängas av då det som sagt pajar default-schemat. Om man ska ha schema-val borde det vara någon skillnad mellan de olika schemana vilket det inte är idag.

Comment

Jag har aldrig varit inne och rotat i schema-nr tidigare så jag vet inte om det är nåt som fungerat innan. Om vi ska plocka bort det kräver det ändring i programkoden.

Comment

Working...
            X