Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Intraday ordermodell

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Om lösenordet ej stämmer blir scriptet inte sant. Inga pop-ups eller likn. Det har aldrig funnits i AT.

Man kan ju bygga ut lite till så att det ej ritas något heller:

lösen:=1234
    kund:=GetGvar(78) {cell där lösenord lagras}
    validate:=Eqv(lösen,kund)
    limit:=If(validate,1215.50,0) {om validate=sant blir limit 1215 annars noll}
    draw(limit,2,GQB)
    test=And(Gt(c,limit),validate)
    mult(test,20)

Comment

Jag prövade scriptet med de ovan beskrivna sekvenserna, fungerar ej.

Har du testat eller är det bara kodsnuttar som du tror borde fungera?

Comment

Testade nu, fungerar precis som tänkt. Har du anslutit både "programmeringssciptet" och stoplossen till samma papper?

Comment

Japp,
          de ligger i samma ordermodell.

Vid start av ordermodell sker sekvens 1 och den läser alltid lösenordet som användaren matat in.

Sedan sker sekvens 2 med krypterat script.

Jag har lagt på i30 kanske det kan påverka då det är ett intraday-script?

Comment

Njä, det viktiga är att båda scripten är anslutna till samma papper. Annars funkar det inte att skicka ett värde från ena scriptet till andra genom minnescellen.

Du behöver ingen ordermodell för att testa scripten. Man ser direkt om det ritar eller ej.

Comment

Klart,
              har fått det att fungera med lösenordet, problemet var intraday-prefixet.

Jag har nu 4 script som visar flaggor, dvs köp/sälj-signaler om lösenordet är det rätta, annars visas ingenting.

Nästa steg är att få datum-kontrollen att fungera, dokumentation saknas om DayOfWeek, DayOfMonth så Lasse kanske kan förklara hur funktionen ska fungera?

Comment

Rikard,
                vid byta av lösenord från 1234 till ett annat slocknar flaggorna i de krypterade mottagnings-scripten. Scriptet är anslutit till två terminer.

Vad kan mer påverka att de plötsligt inte fungerar?

Comment

Working...
                X