Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ominstallation

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Rikard,
    kommer installation av AT 8.0 kräva nyinstallation på pc-n eller blir det en uppdatering bara?

    Jag tänker på allt jobb med arbetsytor, script som behöver skapas vid en nyinstallation.

    Comment


    • #17
      Tanken är att alla nya installationer from nu blir Autostock Trader istället. Ingen uppdatering alltså. Det är inget som hindrar att man gör en nyinstallation i nya katalogen och flyttar över alla filer som har med arbetsytor etc att göra.

      Det är i så fall följande:

      fbinet.ini
      colors.ini
      alla filer som slutar på .s32
      alla filer som slutar på .dbf
      alla filer som slutar på .dbt

      Se till så att det inte finns några filer som slutar på .ntx och .cgp innan start.

      Nu ska allt finnas, script, modeller och arbetsytor.

      Comment


      • #18
        Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
        Tanken är att alla nya installationer from nu blir Autostock Trader istället. Ingen uppdatering alltså. Det är inget som hindrar att man gör en nyinstallation i nya katalogen och flyttar över alla filer som har med arbetsytor etc att göra.

        Det är i så fall följande:

        fbinet.ini
        colors.ini
        alla filer som slutar på .s32
        alla filer som slutar på .dbf
        alla filer som slutar på .dbt

        Se till så att det inte finns några filer som slutar på .ntx och .cgp innan start.

        Nu ska allt finnas, script, modeller och arbetsytor.

        Jag såg att ni uppdaterat webbplatsen med AT8.0 och Friendly Börs försvunnit. Innebär det att nedladdning från länken jag fått tidigare fungerar som en produktions-installation, dvs inget beta-läge längre?

        Om en kund köper AT8.0 idag så får han samma nedladdnings-länk för AT8.0 som jag fått tidigare?

        Har namnet Friendly Börs försvunnit från autostocks sidor?
        Isåfall innebär det att min webbplats behöver uppdateras med referenser till Friendly Börs också... (59 html-sidor).

        Last edited by jorgeng; 2008-08-04, 15:03.

        Comment


        • #19
          Det stämmer. Vi håller på att uppdatera sidorna, det tar lite tid men det mesta av texten är klart. Resten blir klart inom någon dag eller två.

          Friendly Börs försvinner i och med namnbytet. Urlar in till Autostock Trader är ändrade. Det går snabbt att göra sök-ersätt på html-sidorna.

          Länken du har fått är numera produktionsinstallation. Vi kommer att göra lite småfix, typ rätta ett och annat fel i hjälpfilerna etc. Men inget byte av versionsnr i nuläget. Det är version 8.0.0.0 som gäller tillsvidare.

          Comment


          • #20
            Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
            Det stämmer. Vi håller på att uppdatera sidorna, det tar lite tid men det mesta av texten är klart. Resten blir klart inom någon dag eller två.

            Friendly Börs försvinner i och med namnbytet. Urlar in till Autostock Trader är ändrade. Det går snabbt att göra sök-ersätt på html-sidorna.

            Länken du har fått är numera produktionsinstallation. Vi kommer att göra lite småfix, typ rätta ett och annat fel i hjälpfilerna etc. Men inget byte av versionsnr i nuläget. Det är version 8.0.0.0 som gäller tillsvidare.
            Det skulle vara bra om även den minsta ändringen blev ett nytt versionsnummer, ex 8.0.0.1 - rättat fel i hjälpfilerna, och meddelande om detta ske i senaste versionlänken i forumet.

            Är det bara att köra uppdateringslänken igen över befintlig installation för att få de senaste ändringarna i hjälpfilerna? Inga script försvinner?

            Ps. Kan du emaila installations-länken till mitt företags info-email igen.

            Last edited by jorgeng; 2008-08-04, 15:26.

            Comment


            • #21
              Det vi märkt är att ständiga versionsuppdateringar ofta ses som ett gissel. Vi sparar dessa till de tillfällen då lite större tillägg gjorts. Tex kan det bli aktuellt med en inbyggd watchdog till Nordnet-versionen, och då blir det en versionsuppdatering. Men ett rättat stavfel i hjälpfilen är knappast något vi går ut och hallelujar om.

              Uppdateringslänken kan inte användas med Autostock Trader. Det är bara nyinstallation som gäller så länge vi bara har en version att välja på. Men däremot går nyinstallation fint att köra ovanpå en befintlig Autostock Trader. Hjälpfiler byts, men script och modeller sparas. Däremot byts även arbetsytorna. Men dessa går ju att plocka tillbaka enligt ovan om man sparar undan de aktuella filerna innan.

              Comment


              • #22
                Vilken fil skall även flyttas över till ny installation om man fortsättningsvis vill ha kvar upplägget av gamla terminer, alltså kunna öppna dessa som särskilda papper. Jag brukar ju inte koppla ihop terminerna utan behålla dem som papper i listan Optioner/Terminer.

                Att man sedan i den nya installationen kan tanka dessa från den gamla databasen har jag full koll på. Men vilken fil innehåller listan inklusive id-numren?

                Comment


                • #23
                  Instrument lagras i paper.dbf, och korskopplingar med långa namn och ID ligger i xlid.dbf. Och har du egna formatmallar och listor ligger dessa i form.dbf och list.dbf.

                  Det viktiga om du flyttar över dbf-filer är att rensa bort samtliga filer som slutar på .ntx och .cgp innan omstart. Dessa nybildas direkt igen vid start enligt innehållet i de nya databas-filerna (dbf)

                  I princip går det att flytta över även hela Data-katalogen så är kurshistoriken på plats direkt.

                  Comment


                  • #24
                    Grattis AT-användare!!

                    Lars Fossum har äntligen lyckats få omritningen av intraday-diagrammet att fungera på Omx-terminen (efter några års påstötningar), se bifogat screenshot ur nyinstallerade Autostock Trader 8.0.

                    Attached Files

                    Comment

                    Working...
                    X