Går det att översätta denna signal till AT, det värsta är att jag inte har en aning om några parametrar, bara att det ser bra på Sweden30 Index.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Supertrend
Collapse
X
-
Tusan ali !!!
Hur många år har du jagat parametrar som ska ge dej rätt i vareviga affär ???
Trading handlar inte om att ha rätt...trading handlar om att tjäna pengar, få sin depå att växa !!!
Jag själv har bara rätt i 30 procent av mina affärer...70 procent är förlust affärer...ändå tjänar jag pengar på min trading !!
Ha de .....PT. (MoneyManagement)
-
Hej Money Management ! Jag håller på att lära mig detta som du skriver, det tog några år med köp av mer eller mindre värdelösa ordermodeller och program, men nu har jag insett liksom du säger att det är dom väldigt enkla modellerna som ger pengar och man måste ha nerver och ekonomi att ta dom dåliga affärerna. Ändå är jag väl dum nog att tro att det går att förbättra resultatet och om man söker på nätet så finns det ju otaliga idioter som söker gralen. Det är bara att gratulera dig till att du tjänar pengar på dina affärer men du kanske borde tänka på att det du tjänar är det någon annan som förlorat, pengar uppstår ju inte av sig själv sen kan ju aftontidningarna inbilla folk detta så mycket dom vill.
Comment
-
Hjälp med en ordermodell
Jag söker hjälp med att skapa en ordermodell som köper och säljer OMX-terminen med hjälp av ett mycket enkelt system. Jag har två script, ett köp och ett sälj som reagerar på när medelvärden bryts. Till detta vill jag koppla en loop så att ordermodellen rullar på kontinuerligt.
Tacksam för tips och trix
Comment
-
MoneyManagement, om du har fel i 70% av dina entrys och ändå tjänar pengar innebär det att du har ett väldigt bra moneymanagement...
Kanske läge att "läcka" lite av det här?
Det finns nog några personer här på forumet som kan fixa hyfsat bra entrys, bättre än 30% i alla fall, så om vi kombinerar det med dina exit-strategier kanske vi kan få till en riktigt bra modell!
Jorgen, ditt modellbygge tror jag vi ska lägga i en egen tråd där vi kan utveckla div tips som tex parallella modeller eller en enda modell med flera sekvenser osv.
Comment
Comment