Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Loopa en köp/sälj-ordermodell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Loopa en köp/sälj-ordermodell

    Jag vill ha hjälp med att sätta ihop en mycket enkel ordermodell
    Den ska köpa när 10-perioders medelvärde bryter 80-perioders
    Omvänt för sälj
    Detta ska loopas och snurra på kontinuerligt

    Jag vill alltså testa och se hur detta fungerar
    Därefter kommer finlir med exit- och entryscript att läggas till, (EVENTUELLT)

    --------------------------------------------------------------------------------
    Jag har alltså 2 ordermodeller
    En köp
    En sälj
    Dessa vill jag loopa
    Hur gör jag ?

  • #2
    Är det ingen som kan hjälpa Jörgen med hans modell?

    Har du scripten för korsande medelvärden klara Jörgen?

    Loopen ligger i en egen tråd sedan igår:

    http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=1786

    Comment


    • #3
      Hallå Jörgen

      Jag har kollat efter gammal "skåpmat" o hittat något som inte kom med då vi flyttade över Friendly´s Forum till Autostock.
      Detta bildspel, som förutsätter att man har MS office installerat, beskriver hur man skapar ordermodeller. Kom gärna med frågor om något känns oklart.
      Klicka på "ordermodeller.ppt" här nedan så startar bildspelet förhoppningsvis upp.

      Hälsn
      Torsten
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
        Hallå Jörgen

        Jag har kollat efter gammal "skåpmat" o hittat något som inte kom med då vi flyttade över Friendly´s Forum till Autostock.
        Detta bildspel, som förutsätter att man har MS office installerat, beskriver hur man skapar ordermodeller. Kom gärna med frågor om något känns oklart.
        Klicka på "ordermodeller.ppt" här nedan så startar bildspelet förhoppningsvis upp.

        Hälsn
        Torsten
        Bra att du hittade den powerpoint-presentationen. Att bygga ordermodeller är inte så lätt för nytillkomna kunder. Kanske vore det dags att ha ett GRATIS-seminarium hur man bygger ordermodeller för våra kunder.
        Jag kan stå för lokalen i Borås (lokal på ca 80kvm med bord, stolar, projektor, datorer mm).

        Lasse hade ju något liknande för många år sedan, då kom det ju en del kunder då det var gratis...

        Kan vi hjälpa våra kunder i scriptande/byggande av ordermodeller skulle vi spara in på supporten via logmein.

        Comment


        • #5
          Tack för hjälpen

          Jag ska gå igenom de svar jag fått och försöka få in det i mina ordermodeller. Fler frågor lär komma på vägen.

          Comment

          Working...
          X