Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Licenskrypterade script

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Licenskrypterade script

    Rikard,
    att installera licenskrypterade script hos kund kan jämföras med lotto.

    Hos vissa kunder går allt ok, hos vissa kunder kommer ej 40% av de licenskrypterade scripten över till kund. Jag får då manuellt kopiera från kundens txt-fil med script till kundens AT8-installation.

    Symptomen verkar vara, har kunden haft tidigare Omx Wampa script installerade går det ej bra om kunden nyligen varit abonnent. Har kunden ej varit abonnent på några månader går det bra att köra butil-funktionen och installera script/ordermodeller.

    Hur konstigt som helst....

    Finns det något Lasse kan göra för att rätta till butil/listomod-funktionen?


  • #2
    En helt ny installation via listomod/butil fungerar bra hos en kund som aldrig tidigare varit Omx Wampa-kund.

    För att testa för mig själv riggade jag två virtuella maskiner, en som skapade licenskrypterade script i win xp AT8 och en virtuell maskin med bara win xp och nyinstallerad AT8 och det fungerade ok.

    Problemet verkar ligga i när det finns tidigare ordermodeller/script med Omx Wampa, ändå brukar jag börja med att ta bort alla tidigare ordermodeller/script hos kundens AT8-installation innan jag kör butil och installerar ordermodeller/script.

    Comment


    • #3
      Låter skumt det där, men jag har aldrig sett det problemet själv. Just leveransen av script och ordermodeller har nog aldrig klickat, men däremot har jag lyckats kryptera scripten i sig fel ibland. Men då har det räckt att göra om dem och låta kunden installera över det gamla så funkar det.

      En gissning är att det har något med virtuella maskiner att göra. Jag har inte använt något sådant utan bara kört på vanliga XP-installationer helt utan problem.

      Om du vill kan du maila en exakt beskrivning hur du går tillväga så får vi försöka hitta någon möjlig felkälla. Jag har automatiserat rubbet utom just klippa och klistra "master-scripten" och det fungerar varje gång.

      Comment


      • #4
        Kolla tex den här, det är extraktor-progget (Auto-It) för Raptor. Det fungerar utmärkt. Filerna som kommer ut läggs i anvisad katalog, därifrån laddar jag upp dem på servern på kundens nr. Installern på klientsidan laddar ner och kör butil på kundens dator, modellerna "planteras" i AT. Smidigt!




        $dir = FileSelectFolder("Välj kundkatalog", "", 1)

        Run ( "C:\Program\FriendlyBörsActiveTrader\listomod.exe", "C:\Program\FriendlyBörsActiveTrader", @SW_MINIMIZE )
        ProgressOn("Packning pågår, vänta...", "", "0 procent")
        Sleep (6000)
        ProgressSet( "25", "25" & " procent")

        Run ( "C:\Program\FriendlyBörsActiveTrader\listomod.exe AABX YYBX", "C:\Program\FriendlyBörsActiveTrader", @SW_MINIMIZE )
        Sleep (2000)
        Run ( "C:\Program\FriendlyBörsActiveTrader\listomod.exe AABY YYBY /A", "C:\Program\FriendlyBörsActiveTrader", @SW_MINIMIZE )

        Sleep (2000)

        ProgressSet( "50", "50" & " procent")

        Run ( "C:\Program\FriendlyBörsActiveTrader\listomod.exe AABZ YYBZ /A", "C:\Program\FriendlyBörsActiveTrader", @SW_MINIMIZE )
        Sleep (2000)
        Run ( "C:\Program\FriendlyBörsActiveTrader\listomod.exe AAB[ YYB[ /A", "C:\Program\FriendlyBörsActiveTrader", @SW_MINIMIZE )

        Sleep (2000)

        ProgressSet( "75", "75" & " procent")
        Sleep (2000)
        ProgressSet( "100", "100" & " procent")

        FileMove ( "C:\Program\FriendlyBörsActiveTrader\nordr.dbf", $dir & "\nordr.dbf" ,1)
        FileMove ( "C:\Program\FriendlyBörsActiveTrader\nordr.dbt", $dir & "\nordr.dbt" ,1)
        FileMove ( "C:\Program\FriendlyBörsActiveTrader\nscript.dbf", $dir & "\nscript.dbf" ,1)
        FileMove ( "C:\Program\FriendlyBörsActiveTrader\nscript.dbt", $dir & "\nscript.dbt" ,1)

        Sleep (2000)

        ProgressOff()

        MsgBox ( 0, "Raptor Extractor", "Packning av OMX Raptor är nu klar!" )

        Comment

        Working...
        X