Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Funkar inte....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Funkar inte....

Rickard jag har anslutit mina köp och sälj script till en ordermodell (automatisk & simulerad)...

1)
    Problemet är att den bara köper och köper, men säljer inte... Var kan jag se transaktionerna (föutom i larmfönstret)?

2)
    Kan jag ha "råkat" ansluta samma ordermodell flera gånger medans jag höll på att experimentera med den... Hur kan jag se hur många ordermodeller som finns anslutna till samma värdepapper?

- "Högerklick på värdepappret" + "Anslut ordermodell direkt"... Då syns ju ordermodellen (2 st. 1 köp & 1 sälj), är detta det enda som kan finnas (eller kan det finnas fler)?

Här ser du allt utom triggerscripten:
    http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=2087

Från larmfönstret:

11:48 ANALYS "sl) TraderLongBuy OMXS309L" kurs 942.7500
    11:48 ORDER "sl) TraderLongBuy OMXS309L" kurs 942.7500
    11:48 ORDER "sl) TraderLongBuy OMXS309L" kurs 942.5000
    11:48 ORDER "xk) StopBuying sprrar order fr OMXS309L" kurs 942.5000
    11:50 ANALYS "sl) TraderLongBuy OMXS309L" kurs 942.0000
    11:50 ORDER "sl) TraderLongBuy OMXS309L" kurs 942.0000
    11:50 ORDER "sl) TraderLongBuy OMXS309L" kurs 942.5000
    11:50 ORDER "xk) StopBuying sprrar order fr OMXS309L" kurs 942.5000
    11:51 ORDER "sl) TraderLongBuy OMXS309L" kurs 942.5000
    11:51 ORDER "sl) TraderLongBuy OMXS309L" kurs 942.2500
    11:51 ORDER "xk) StopBuying sprrar order fr OMXS309L" kurs 942.2500
    14:21 ANALYS "sl) TraderLongBuy OMXS309L" kurs 941.7500
    14:21 ORDER "sl) TraderLongBuy OMXS309L" kurs 941.7500
    Last edited by niclas_gbg; 2009-11-30, 20:06.
    NiclasGBG

Du kan kolla direkt i Grunddata, högra fliken "Anslut order för bevakning" hur många modeller som är anslutna till olika papper. Men jag tror inte felet ligger där, utan det är nog så enkelt att det inte blir någon position med följden att scripten larmar igen.

Eller fick du verkliga avslut på signalerna?

/Rikard

Comment

Sälj signal

Säljsignal eller rättare sagt min stopp loss löser i grafen och jag får säljsignal "grafiskt"...

Mitt säljscript har köpscriptet "inbäddat" i sig så att det inte "skenar", så där är inte problemet...

På nåt sätt fattar inte "sälj-ordermodellen" att den ska sälja och "köp-ordermodellen" köpte flera gånger (därav frågon om flera ordermodeller)...
      - Det beror på mig... jag vet

Men vad kan det vara? och varför kommer "Analys" upp i larmfönstret, vad är det?

Bifogade en screenshot och du kan väl kolla om det ser ok ut?
      - Det du inte ser på bilden är att det står sekvens 9A på både köp och sälj.
      Attached Files
      NiclasGBG

Comment

Om du får ANALYS i egna larm så kommer det från anslutna script som larmar.

ORDER betyder skickad order från ordermodell.

Men jag är nästan bombsäker på att köpmodellen larmar för att det inte bildas någon "skarp" position, och av samma anledning larmar inte säljmodellen eftersom scripten inte känner något innehav.

Du har väl med Portfolio(v) i scripten?

Comment

Ska testa

Portfolio(V)... Där är nog problemet!

Eftersom jag kör simulerat i realtid, måste nog alla "depå-funktioner" bortkommenteras eftersom jag inte köper och säljer på riktigt. Depåvolymen kan aldrig bli annat än noll... Konstigt att att den inte säljer något

Om du har orken får du gärna skumma igenom scripten på tråden håller för riktig handel och framförallt om jag behöver komplettera med något mer (pris/volym/hindra):

http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=2087

Jag är mycket nära att köra igång på riktigt och vill inte helst göra en "try and error" med riktiga pengar...

Den riktiga simuleringen satte jag igång i idag och på något konstigt sätt är jag glad att något överhuvudtaget hände
          NiclasGBG

Comment

Jag tittade igenom scripten igen och det ser ut som du tänkt på det mesta faktiskt. Det ser klart ut för skarpt test, men du kan ju alltid köra med små volymer till att börja med.

Comment

Fortsatta problem...

Eftersom jag använder Portfolio(v) i både volym-köp/sälj och hindra-köp/sälj, så plockade jag bort dessa script från ordermodellerna (köp resp. sölj) och det gör väl inget eftersom jag kör simulerat...

Emellertid gick de "gamla" hindra scripten in som jag plockat av ordermodellerna och tog bort/hindrade dagens köp????
              -På nåt sätt måste dessa ligga kvar i minnet.

Nuvarande åtgärd var att jag tog bort ordermodellerna och igen återaktiverat... Får se om detta löser problemen till imorgon... Annat förslag?

Ett stort tack att du orkade traggla igenom scripten, det finns ju en stor osäkerhetsfaktor... Mycket har jag stulit/lånat av dig Rickard

För att allt ska loopa i ordersekvenserna har jag kopierat in din "superuser-fix", så att jag får slå in password när jag startar om AT... Men hur går det med min Watchdog?
              Finns det något kommando för att inkludera passordet i programraden "ttx"

T.ex.
              "C:\Program\AutostockTrader\AutostockTrader\fbinet.EXE /X /P256", "C:\Program\AutostockTrader\AutostockTrader\" .....fast med ttx inkluderat?
              NiclasGBG

Comment

Nja, jag tror att du måste köra skarpt för att allt ska fungera. Men prova först med minsta möjliga volym för att minimera risken. Spärrscripten känner av senaste tidpunkt för skickad order, skarp eller simulerad, så bildas det inget verkligt innehav och scripten loopar runt och försöker igen så får spärrscripten fnatt och spärrar. I verklig handel händer ju det bara om något är fördröjt och då uppstår inte problemet.

Watchdogen startar om utan parametern /S i genvägen så det behövs inget lösenord. Modeller som är skapade under Supervisor-inloggning förblir loopade även om man startar programmet som "vanlig" användare, så det är inget problem.

Comment

Working...
                X