Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trigger OK men ingen order

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Trigger OK men ingen order

Tidigare har jag haft problem med att jag aldrig kom till sekvens 2, sedan ett par dagar genereras ingen order alls...

Jag kör simulerat än så länge och har 0 kr på det aktuella kontot... Ändrade det ikväll till en fiktiv summa under preferenser... Kanske beror på detta...

Dagens logg:
    100517
    14:32 ANALYS "sl) Trigger Long Buy OMXS300E" kurs 989.5000
    16:07 ANALYS "sl) Trigger Long Sell OMXS300E" kurs 992.7500

Förövrigt används tiggerscripten ovan i de olika ordermodellerna. Antal och prisscript är de som följer med installationen enligt bilden....
    Mitt stegascript skickar iväg 1 (jag vill att sekvensen ska återansluta samma sekvens)

Jag skickar med bilder på mina inställningar...
    Attached Files
    NiclasGBG

Tror inte det har att göra med summan på kontot, då skulle du ju inte fått larm från själva scriptet heller. Är modellen återansluten efter senaste ändring i den?

Comment

Ordern är återansluten

4 separata ordermodeller existerar.
      1) Köp Termin
      2) Sälj Termin
      3) Blanka (sälj) Termin
      4) Täcka (köp) Termin

För att inget ska krångla, har jag använt endast installationsscript till pris & volymscript...
      NiclasGBG

Comment

Jo, så långt är det bra, men det är viktigt att man återansluter modellerna till pappret efter att man gjort någon ändring. Annars slår inte ändringen igenom. Det skulle kunna förklara varför du får larm från scriptet men ingen order.

Comment

Gjort en ny återanslutning

Det har inget att jag loggar in med ett ADMIN-lösenord????

När min Watchdog startar programmet blir det utan admin inloggning och password... När jag manuellt startar programmet blir det admin-inloggning...

Bara en fundering... Om det blir olika utfall beroende på inloggning????

Jag har återanslutit modellen ännu en gång och imorgon får jag se hur det lyckas...
          NiclasGBG

Comment

Samma sak hände idag

Triggerscriptet funkar men det blir ingen order... Igår kväll avaktiverade jag mina modeller och återanslöt dem????

Det borde inte behövas en nyinstallation, för det gjorde jag för inte så länge sedan... Efter det har jag fått ordrar fast då låg problemen att jag aldrig kom till sekvens 2, som också var ett mysterium...

Vad kan vara fel????

100518
            16:14 ANALYS "sl) Trigger Long Buy OMXS300E" kurs 1001.0000
            16:27 ANALYS "sl) Trigger Long Sell OMXS300E" kurs 998.5000
            NiclasGBG

Comment

Hmm, skumt! Får konsultera vår ur-guru Lasse!

Comment

Admin inloggning?

Idag var jag inloggad som admin hela dagen...

Kan inte ha med det att göra?

-Ska prova att logga in som vanligt imorgon och köra hela dagen...
                NiclasGBG

Comment

Nix, det ska inte spela nån roll. Även modeller som är loopade enligt gamla metoden med kryss för Loop fungerar därefter oavsett om man är inloggad som Admin eller ej.

Comment

Ingen order...

Problemen fortsätter nu på morgonen...

Trigger OK men ingen order...

För säkerhets skull har jag provat både med admin och utan admin inloggning men samma fel...
                    NiclasGBG

Comment

Kör du verkligen samma triggerscript i ordermodellen som direkt på pappret?

/Rikard

Comment

Ja, det är samma triggers

Därför är det märkligt...

Jag får ju larm hela tiden på mail att signaler löst, men ingen order...

Samma triggers ligger på terminen som i ordermodellen.

Det är ingen inställning under preferenser som ska ställas in eller saknas????

En annan teori:
                        Förövrigt så skulle det kunna vara att ordermodellen inte ligger som ett skal, utan själv kör triggerscripten...

Det jag menar är att scripten både ligger påklistrade på terminen och körs i ordermodellen varav scripten på terminen körs först och sedan kör ordermodellen samma script. Jag lägger en block på triggerscripten så att en signal bara kan genereras 1 enda gång.... Om detta scenario stämmer så körs triggerscripten dubbelt och logiskt så försvinner signalen när den kommer fram till ordermodellen.... Kan detta vara scenariot som ställer till det????
                        Last edited by niclas_gbg; 2010-05-19, 18:15.
                        NiclasGBG

Comment

Hm, skulle kunna vara så att ordermodellen inte är ansluten till rätt papper. Om du klickar ENTER på pappret, och väljer fliken Anslut order för bevakning så kan du se alla papper som det finns anslutna modeller till. Men faktum är att du har en poäng i att globala celler skulle kunna påverkas av att scriptet körs för pappret, och möjligen därefter i en ordermodell. Prova att koppla bort scripten från pappret och bara ha dem i modellen. Det kanske funkar!

Comment

Det var Globala celler

Nu skickar den ordrar hela tiden

Det betyder att scriptena körs två ggr... Scripen körs i Terminen/aktien först och sedan ytterliggare en gång i ordermodellen...

Jag har fortfarande vissa problem beträffande 1 signal av 10 uteblir och detta borde bero på att mitt s.k. "nutids-script" inte fungerar korrekt och där vill jag gärna få hjälp...
                            NiclasGBG

Comment

Working...
                            X