Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aktiv - befintliga order makulera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Aktiv - befintliga order makulera

    Jag använder makulera befintliga order. Kan en modell köpa samtidigt som en annan säljer utan att den sista makulerar den första ordern. Jag har för mig att makuleringen bara sker i samma riktning, dvs en säljorder makulerar säljorder och en köp makulerar köporder.

  • #2
    Stämmer, makulering sker i samma riktning. De köper och säljer aldrig exakt samtidigt heller, utan den som larmar sist blir den som gäller.

    Comment


    • #3
      Long
      Exit Long
      Short
      Exit Short

      Eftersom att jag har tänkt att köra dessa med minutuppdatering i Fibnet är det viktigt att ett exit script inte signlarer samtidigt som en ny postion i samma uppdatering. För att göra saker enklare tänkte jag köra modellerna i ordersimulering och se till att Long och Short alltid kommer före Exits. Sedan tänkte jag bygga ett kontrollscript för Exits som blockerar order om LastTrade < en minut.

      Signalerar alltid modellerna i samma ordning, även om jag avaktiverar och ansluter dem igen?

      Annars får jag köra i 15 sekunders uppdatering och tex släppa Long/Kort 45-59:e sekund i varje minut och Exits sekund 15-29.

      Comment


      • #4
        Long
        Exit Long
        Short
        Exit short

        Jag har lös problemet med att lägga in säljscriptet i exit long och köpscriptet i exit sälj.
        Visar det sig att det är en säljsignal i exit köp så blir det ingen signal från modellen. Motsvarnade för exit sälj. Vid livekörning kan då modellerna aldrig signalera samtidigt.

        Eftersom att det krävs två körningar vid simmulering måste villkoren bli tvärtom. Annars kan det bli en kursskillnad mellan tidpunkterna.

        För exit scripten:
        or(exit köpsignal,säljsignal) respektive or(exit säljsignal, köpsignal)
        Har jag förstått det rätt?

        Comment

        Working...
        X