Hej,
Jag är ny här på forumet, och skulle behöva lite hjälp med ett script.
Jag har lyckats fixa ett script som ger signal om jag ska ligga lång eller kort.
vi kan kalla det (s),
(egentligen två script, ett för lång signal och ett för kort)
sen även ett som ger en indikation på vollan/rangen den senaste tiden.
det kallar vi (r)
Det jag behöver hjälp med är ett script som känner av min position och bestämmer hur många kontrakt som ska handlas när signal kommer om att det är dags att vända positionen.
Låt oss säga att jag får signal att gå lång,
då vill jag få en nettoposition på +2st kontrakt,
varav det genast skall läggas ut en säljorder på det ena kontraktet
till avslutets kurs plus (r)
det andra kontraktet behålls till (s) ger kort signal,
då vill jag sälja sammanlagt 3st kontrakt, det långa jag har i handen och 2st för kort position.
ett kontrakt ska nettas, precis som vid långa positionen, vid avslutets kurs minus (r).
Ibland kommer man aldrig få ett avslut på första kontraktet, så då vill jag att scriptet känner av att jag har en poss på 2st kontrakt och vid vändning således skickar en order på 4st.
Jag hoppas att jag lyckats göra mig förstådd och att någon kan och vill hjälpa mig
Mvh
nyrn2k
trevlig helg!
Jag är ny här på forumet, och skulle behöva lite hjälp med ett script.
Jag har lyckats fixa ett script som ger signal om jag ska ligga lång eller kort.
vi kan kalla det (s),
(egentligen två script, ett för lång signal och ett för kort)
sen även ett som ger en indikation på vollan/rangen den senaste tiden.
det kallar vi (r)
Det jag behöver hjälp med är ett script som känner av min position och bestämmer hur många kontrakt som ska handlas när signal kommer om att det är dags att vända positionen.
Låt oss säga att jag får signal att gå lång,
då vill jag få en nettoposition på +2st kontrakt,
varav det genast skall läggas ut en säljorder på det ena kontraktet
till avslutets kurs plus (r)
det andra kontraktet behålls till (s) ger kort signal,
då vill jag sälja sammanlagt 3st kontrakt, det långa jag har i handen och 2st för kort position.
ett kontrakt ska nettas, precis som vid långa positionen, vid avslutets kurs minus (r).
Ibland kommer man aldrig få ett avslut på första kontraktet, så då vill jag att scriptet känner av att jag har en poss på 2st kontrakt och vid vändning således skickar en order på 4st.
Jag hoppas att jag lyckats göra mig förstådd och att någon kan och vill hjälpa mig
Mvh
nyrn2k
trevlig helg!
Comment