Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Simulera ordermodell och larm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Simulera ordermodell och larm

    Hej!

    Har nu byggt min första ordermodell och anslutit till instrument. Ordermodellen är satt till Simulera. Jag har även anlutit motsvarande script till samma instrument för att se vad som händer.

    Flagga ritas ut som tänkt, men jag får inget larm om Simulerad order (vilket jag antar att jag skall få).

    Har larm från simuleringen att göra med om det är autobevakat eller ej i scripediteringsdialogen?

    Antar att scripten som ingår i modellerna inte behöver vara anslutna till instrumentet, utan det räcker med att ordermodellerna är anslutna?

    Står lite tunt i manualen om simulering och jag har inte hittat någon tråd här som svarar på frågan.

    Jag har även kopplat loss modellerna och tillbaka igen.

    Mvh

  • #2
    Det har inget med autobevakat i larmrutan i scriptredigering, men om du får flagga från scriptet "just nu" borde ordern larmas och synas i Meddelanden. Är scriptet låst i någon speciell upplösning? Det kan ju vara så att du kör scriptet i dagsupplösning, men diagrammet i en annan upplösning och det är därför du får flaggan?

    Om du kör intraday måste scriptet ha ett intraday-prefix som "låser fast" det i en viss upplösning. Då påverkas det inte av vilken upplösning chartet har.

    Comment


    • #3
      Det är egentligen Terminatorscriptet från 111215 som jag kör i ordermodellen men där jag lagt till en sekvens till som triggas och loppar tillbaka till sekvens 1 om innehavet är i andra riktningen. Dvs ett dummyscript som bara väntar efter en Take Profit, på ditt förslag i en annan tråd

      Eftersom jag triggar ordermodellen på samma script som det jag visar flagga för så borde ordermodellen ha triggat över till sekvens 2 i detta fall och jag borde fått order-larm.

      Är det status, i bevakade ordermodeller för ett instrument, som anger vilket steg sekvensen står i, eller kan jag se det någon annanstans?

      Fortfarande borde det alltså ha kommit ett orderlarm, tycker jag.

      Mvh

      ***
      Svarar själv:

      Lade till en funktion så att scriptet triggade om det var över en viss nivå och då kom order-larmen igång. Iofs var nog felet ett annat. I scriptet, där sista signalen utvärderades hade det smugit sig in ett AND utan en andra parameter. Syntaxchecken sade OK, men det var bevisligen fel i scriptet. Varför flaggan i diagrammet funkade tolkar jag som att det var signalen/booleanska uttrycket före den felaktiga raden som larmade. Läskigt!

      Samtidigt, när det fungerade, såg jag att statusen i anslutna ordermodeller visade aktuellt steg, så det funkar också.

      Allt utrett alltså,så nu är det snart dags för skarp test :-)
      Last edited by NickoTrader; 2012-01-20, 12:46.

      Comment


      • #4
        Snyggt jobbat!

        Tips när man kör flera sekvenser i en ordermodell: Använd st)-script för att "peka" varje sekvens till nästa. Den sista sekvensen pekas alltså tillbaka till första om man vill ha en loop. Det finns färdiga stega-script att välja in när man redigerar sekvenserna.

        Comment

        Working...
        X