Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Olika sätt att bygga ordermodeller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    En sekvens i en flersekvensmodell väntar på att dess triggerscript ska slå till, innan dess kommer inte modellen vidare. Stega-scriptet styr vad nästa sekvens ska bli.

    Comment


    • #17
      Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
      En sekvens i en flersekvensmodell väntar på att dess triggerscript ska slå till, innan dess kommer inte modellen vidare. Stega-scriptet styr vad nästa sekvens ska bli.

      Har fullständigt glömt bort att fråga vidare om detta viktiga ämne.

      Det du säger ovan Rikard gäller väl om alla sekvenserna i modellen använder sig av stega-script? Men vad händer om sekvenserna inte har stega-script utan den sista sekvensen istället använder sig av en loop?

      Körs inte då alla sekvenserna igenom från den första till den sista oavsett om de enskilda sekvenserna har givit signal eller inte?

      Comment


      • #18
        Nej, det spelar ingen roll om det finns stega-script eller ej, man kommer inte vidare från innevarande sekvens förrän order triggas.

        Comment


        • #19
          Jahaja, då var den frågan genomlyst.

          Jag var nästan inne ett tag på att bygga en flersekvensmodell, men tror jag avstår detta, och kör istället på med mina platta modeller.

          Det hade varit najs dock att kunna bygga EN enda modell där man hade haft möjligheten att kunna styra exekvensordningen mellan scripten även mellan de som inte triggas. Då hade man också kunnat baka in de platta externa kontrollscripten vilka jag har en drös av.

          Comment

          Working...
          X