Jag har en handelsmodell som består av fyra ordermodeller. I en av ordermodellerna, ”Entry lång”, har jag två sekvenser, den första gör beräkningar för att uppskatta styrkan i trenden, ett sk. trendfilter, och skriver sedan ett värde i en global variabel. I nästa sekvens ligger själva triggerscriptet som, om allt är sant, ger signal för entry lång. De tre andra ordermodellerna ligger alla med bara en sekvens vardera, Exit lång, Entry kort samt Exit kort.
Entry lång-ordermodellen fungerade bra innan jag lade till sekvensen som räknar på trendstyrkan. Då jag lade till denna sekvens, innan Entry lång-sekvensen i ordermodellen, så utförs aldrig Entry lång-sekvensen. Beräkningen i den första sekvensen fungerar bra, men sekvens 2 ger aldrig signal. Sekvens 1 slutar med st) Stega till sekvens 2 och sekvens 2 slutar med st) Stega till sekvens 1.
Vad gör jag för fel?
Entry lång-ordermodellen fungerade bra innan jag lade till sekvensen som räknar på trendstyrkan. Då jag lade till denna sekvens, innan Entry lång-sekvensen i ordermodellen, så utförs aldrig Entry lång-sekvensen. Beräkningen i den första sekvensen fungerar bra, men sekvens 2 ger aldrig signal. Sekvens 1 slutar med st) Stega till sekvens 2 och sekvens 2 slutar med st) Stega till sekvens 1.
Vad gör jag för fel?
Comment