Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med sekvenser

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ok, så bra, jag hann inte läsa igenom allt.

Comment

En fråga angående sekvenser. Kan man sätta vilken sekvens man vill vara i manuellt? Tex om man trycker på enter i ett diagram och väljer "bevakade script och ordermodeller", och ser på "status", så står det 01 (köp), 02 (sälj) etc beroende på var i modellen man befinner sig. När man då kopplar på en ordermodell på aktien, startar den alltid från 01 igen, även om man i praktiken är i sekvens 02. Man hade då behövt knuffa rätt ordermodellen manuellt.

Exempel på när detta händer: Antag att jag har två steg i min ordermodell 01 (köp) och 02 (sälj).
      1) Jag har köpt aktier och befinner mig i 02-läget. Av någon anledning måste jag koppla ur ordermodellen och koppla på den igen. Då är jag plötsligt tillbaka i läge 01 och aktien är inte i sälj-läge längre.

2) Jag vill manuellköpa aktien och knuffa rätt modellen så att den kommer i sälj-läget igen.

Tex skulle man vilja kunna högerklicka i "Status-kolumnen" och ändra lätt och smidigt.

Comment

Det skulle vi kunna lägga till, högerklick och välja sekvens. Inte dumt alls. Annars går det redan nu att använda synkascript för att tex känna av om man har innehav eller ej och låta modellen ställa sig på rätt sekvens automatiskt vid anslutning.

Comment

Syncascripten har jag inte vågat mig på än

Comment

Working...
          X