Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Enkel order model och stegning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Enkel order model och stegning

Hej, jag har en antagligen enkel fråga, men jag har fått några konstiga fel, så jag måste utesluta möjliga problem.

Med en enklel ordermodell som denna, se bifogad bild, så tänker jag att modellen:

1. kollar flaggorna som jag använder, och triggar en fake order om det är problem, och sen oavsett om det blir en trigger eller inte, så går man till köpscriptet.
    2: Kollar om det är köpläge eller inte. Om köpläge så triggas order. Och sen oavsett om det blir en trigger eller inte, så går man till sälj scriptet.
    3: Kollar om det är säljläge eller inte. Om sälj läge så triggas order. Och sen oavsett om det blir en trigger eller inte, så går man till flagg check scriptet scriptet i steg 1.

Sen ska detta snurra hela dagen....

Finns det någon hake eller gör min modell (i den bifogade filen) det jag vill och har beskrivit ovan (förutsatt att koden i respektive script är rätt förstås )

Ytterligare en fråga, kanske inte lika trivial :-)

Om jag har mer än ett papper anslutet till scripten, i vilken sekvens exekveras scripten.

Körs alla tre scripten för ett papper, och sen nästa papper? Eller kör man alla anslutna papper för ett script och sedan gär vidare till nästa steg? Eller är det någon annan sekvensiering?

Tack, Anders
    Attached Files

Det jag tror är problemet är första sekvensen, som jag inte förstår vad den ska göra? Som jag ser det behöver du endast två sekvenser, en köp och en sälj. Flaggorna kollas direkt i triggerscripten. Men jag kan ju ha missuppfattat det hela.

Tanken från vår sida är att den sekvens som ordermodellen exekverar för tillfället genererar order när triggerscripten löste ut. Alla villkor som ska ingå för order läggs alltså i triggerscripten och ordermodellen kan stå och vänta hur länge som helst på att det ska lösa ut.

Om du ansluter ordermodellen till flera papper exekveras de papper för papper.

Comment

Hej,
      flagg checken är till för att kolla om något fel har inträffat och mina flaggor har hamnat i ett tillstånd som den övriga ordersekvensen inte kan hantera, antingen pga av att jag kodat fel eller att datorn har andra hyss för sej. Då skickas en simulerad order och jag får ett larm att något gått snett. Normalt kommer den inte att göra något alls, utan bara rinna igenom utan ordertrigger.

Om ingen order löser ut, hoppar då ordermodellen snällt vidare (vilket är vad jag har som utgångspunkt) till nästa steg och exekverar det scriptet, så att det blir en loop som kollar alla tre script för alla ingående papper.

Du skriver "står och väntar". Betyder det att modellen inte hoppar vidare och stegningen slutar om ingen order genereras. Eller betyder det att modellen stegar vidare, och ny test sker nästa gång script och papper kommer på tur.

Tack, Anders

Comment

Jo det stämmer, ordermodellen stegar inte vidare till nästa sekvens utan att en order genereras. Den kommer stå och vänta i första sekvensen tills den löser ut, och därefter gå till köpsekvensen och vänta på att den löser ut osv.

Comment

Hej, om den "står och väntar" och ingen trigger generas så genomförs väl alla instruktionerna inuti scripted ändå, t ex att globala minnesceller uppdateras. Eller sker det först när triggern löser i i någon slags "batch execution"

Comment

Scriptet körs ändå hela tiden, men ordermodellen stegar inte vidare förrän en order triggas.

Comment

Working...
            X