Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Order som utförs delvis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Order som utförs delvis

God morgon,

Idag fick jag en köptrigger på JM aktien. Mitt script för positionsstorlek
    räknade fram att 53 st. skulle köpas. Så långt allt väl.

När jag tittade i orderdialogen såg jag dock att endast 10 st. aktier i JM
    hade köpts och 43 st. var kvar på marknaden som ON_MARKET.

Finns det något sätt att scriptmässigt se till att endast hela orders går till
    avslut istället för delvisa avslut eller om det finns en ordertyp man kan
    välja som garanterar att endast full order tas och att delvisa orders stoppas ?

/Robban
    Handelsstrategi

Typ: Swing trading
    Marknad: Trendföljande
    Tidshorisont: 2 dagar och uppåt
    Entry: Baserad på candlestickformationer och bekräftad rörelse i ”min” riktning hos OMXSPI + instrumentet
    Indikatorer: Stochastics
    Profit targets: MA20/50/200, konsolideringsområden, trendlinjer, gap och Fibonaccinivåer
    Monitorering: Automatisk med larm när köp, profit target och sälj skett
    Exit: Baserat på candlestickformationer, initial stop, tidsstopp eller trailing stop baserat på 2*ATR(21)

Det skulle ju gå att lägga lite "feedback" i scripten så att man fyller positionen om det behövs. Tex, senaste postade antal returneras av lasttrade(b,v)

och om du utgår från att det fanns noll antal i depån innan order vet man ju hur många som ev ligger i marknaden genom skillnaden mellan portfolio(v) och lasttrade(b,v).

Men om du menar att man kan se till så att man bara postar order om man vet att de kommer gå igenom blir det lite svårare, det är ju blixtsnabba händelser ibland och det finns alltid en risk att orderdjupet inte är kvar när ordern väl kommer fram efter några millisekunder. Men det går att kontrollera hur många aktier som finns i orderdjupsnivåerna med Odepth()-kommandot. Då kan man avgöra om det ens är lönt att skicka en order, tex om man handlar småbolagsaktier eller liknande.

Comment

Working...
    X