Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför kopplas script för ordermodell till ett specific instrument

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Varför kopplas script för ordermodell till ett specific instrument

Hej, en fråga gällande betydelsen/icke betydelsen av att ansluta en handelsstrategi till ett specifikt diagram.

Om man t.ex. läser installationsinstruktionerna för tradeNex viper så ska man välja en specific aktie för att ansluta scriptet. Därefter ansluter man alla instrument man vill använda i ordermodellen. Ungefär samma förfarande ser man i tobbes klipp ansluta ordermodell. Ska man se diagrammet som en slags "nödvändig behållare" för att hålla scriptet där det egentligen inte spelar någon roll vad man väljer? Om jag exempelvis öppnar upp diagrammet för ABB och ansluter tradenex viper scriptet. Sedan i orderläggaren väljer jag TradeNex Viper och ansluter ERIC B, ALFA och AXIS. Kommer handel av dessa aktier då ske enligt scriptet/inställningarna jag la i ABB:s diagram där ABB egentligen inte alls är inblandad? Kanske tänker jag på diagramen på fel sätt, men rent naturligt skulle jag från början ha gissat på att denna uppsättning bevakade ABB endast och när villkoret uppfylldes för denna handlades alla de aktier som var valda i ordermodellen. Men av upplägget på dels guiden att dömma samt hur ordermodellerna ser ut så vore det senare scenariot omöjligt(?) att sätta upp för mer en ett ensamt fall så jag går på mitt första alternativ där diagrammet för ett halvt slumpmässigt valt instrument fungerar som en behållare för scriptet men har annars ingen direkt anknytning till just den aktien. Är detta någorlunda korrekt eller har jag missförstått det helt?

En ordermodell består bla av pris-, antal- och signalscript. Själva signalscriptet ligger i ordermodellen. Eftersom att det är flera instrument som tar positioner i procent av en depå ansluts ett generellt antalscript i ett diagram. Detta för att slippa lägga in antal för varje instrument som kopplas till modellen. För användandet av kommersiella strategier behöver kunden bara välja antal och ansluta ordermodellerna till valda instrument.

Comment

Working...
    X