Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Globala minnesceller tappar värde

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Nedan är skripten för long resp exit long, där SetGvarIf resp GetGvar används. Ordermodellerna är kopplade till OMX terminen

{Long Trigger}

kod...

kurs1:=GetGvar(1)
    kurs2:=GetGvar(2)
    kurs3:=GetGvar(3)
    kurs4:=GetGvar(4)

kod....

i30(
    Kod......

kursVärde1=if(ej_innehav,s,kurs1)
    kursVärde2=if(iNivå1,s,if(ej_innehav,0,kurs2))
    kursVärde3=if(iNivå2,s,if(ej_innehav,0,kurs3))
    kursVärde4=if(iNivå3,s,if(ej_innehav,0,kurs4))

SetGvarIf(kursVärde1,1,buy5)
    SetGvarIf(kursVärde2,2,buy5)
    SetGvarIf(kursVärde3,3,buy5)
    SetGvarIf(kursVärde4,4,buy5)
    SetGvarIf(date(),5,buy5)
    SetGvarIf(0,6,buy5)

Mult(buy5,10)
    )

{@A(0,OMX Stock )@B(0,)}

--------------------------------------------
    { Exit Long }

kod....

Kurs1:=GetGvar(1)
    Kurs2:=GetGvar(2)
    Kurs3:=GetGvar(3)
    Kurs4:=GetGvar(4)

kod....

i30(

kod...

SetGvarIf(date(),5,villkor4)
    SetGvarIf(1,6,villkor4)

kod...
    )

Comment

Tror jag har hittat problemet varför inte de globala parametrarna sparas.

Varje dag kl18:00 stänger jag NAT med Windows 8.1 "schemaläggaren" där NAT processen avslutas med kommandot TASKKILL /F /IM "AutostockTrader.exe", det forcerar en avstängning. Av någon anledning kommer de gamla värdena tillbaka om man gör så. Stänger man av med X knappen uppe till höger sparas värdena och finns kvar när man kör NAT nästa gång.
      Det kanske är en brutal avstängning med TASKKILL men värdena borde finnas kvar tycker jag. Jörgen var inne på samma sak tidigare i tråden om det spelar roll hur man stänger ner NAT???

Comment

Aha, det kanske är så att Taskkill inte låter AT stänga ner normalt, det körs ju en del save to disk-rutiner vid en vanlig "snäll" avstängning. Bla kursdata lagras i minnet och skrivs ner varje kvart till disk för att undvika att disken behöver jobba hela tiden. Det är samma med globala celler har jag för mig. Det finns troligen parametrar att ställa in för Taskkill så att den stänger snällare.

Comment

Man kan ta bort /F parametern men då kommer meddelandet som vill att man ska bekräfta avstängning och jag tror det blir svårt att automatisera så att datorn klickar på ja rutan. Så det kanske inte är möjligt med automatisk avstängning på ett snyggt sätt.
          Hur gör de som kör VPS, är NAT igång 24/7?

Comment

De som kör på VPS kör 24/7, finns ingen anledning att stänga av något där. Det är konstruerat för att alltid rulla.

Däremot går det att stänga av frågan från AT vid nedstängning, lägg till följande rad i AutostockTrader.ini

[Globalt]
            NoAskExit=1

Comment

Japp, nu funkar det!

Comment

Working...
              X